بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 155452 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۷ - 14:26
نقش ماهواره روسی در جستجوی هواپیمای سانحه دیده

نقش ماهواره روسی در جستجوی هواپیمای سانحه دیده

یک مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری یافتن لاشه هواپیمای آسمان بر اساس اطلاعات ماهواره‌های روسی را تکذیب کرد و گفت: لاشه هواپیمای ATR با استفاده از امکانات داخلی پیدا شد.

نوآوران آنلاین-محمدسعید شرفی در واکنش به اظهارات یکی از مدیران اسبق سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر پیدا کردن لاشه هواپیما با استفاده از اطلاعات ماهواره‌های روسی،‌ اظهار کرد:طی هفته اخیر اظهارات عجیبی از سوی برخی مدیران کنونی و اسبق حمل‌ونقل هوایی در رابطه با نحوه پیدا کردن لاشه هواپیمای ATR آسمان مطرح شده است.

وی با یادآوری این‌که بنده خدایی گفته بود اطلاعات یک چوپان باعث یافتن لاشه هواپیما شد، تصریح کرد: به تازگی نیز گفته می‌شود ماهواره‌های روسی به پیدا کردن لاشه هواپیما کمک کرده است.

وی ادامه داد: وزارت مدیریت بحران و شرایط اضطراری روسیه فقط موقعیت ماهواره هایی را که از محل سانحه رد شده به ایران داده است نه محل سقوط هواپیما.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که مستندات این اطلاعات موجود است، اظهار کرد:‌ روس‌ها به ما اعلام کردند که فلان ماهواره آنها روز یکشنبه از محل سقوط رد شده و روز دوشنبه ماهواره‌ای رد نشده و ...، آن چیزی که باعث شد تا بتوانیم لاشه هواپیما را پیدا کنیم استفاده از امکانات داخلی کشور از جمله سپاه، ارتش، وزارت ارتباطات، سازمان هواپیایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و BTS همراه اول و ایرانسل بوده است.

شرفی با یادآوری پیدا شدن لاشه هواپیما با استفاده از اطلاعات یک چوپان،‌افزود: بعد از این اظهارنظر عجیب منتظر اعلام پیدا شدن هواپیما توسط عده‌ای از طریق رمل و استطرلاب بودیم.

وی با اشاره به کنوانسیون شیکاگو گفت: بر اساس مواد 12 و 13 این کنوانسیون اظهارنظر در ارتباط محل پیدا کردن، تجهیزات مورد استفاده شده و بررسی دلایل سانحه فقط بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است. این مقررات ملی و بین‌المللی است و اظهارات یک فرد به صرف این‌که زمانی در سازمان هواپیمایی کشوری کار کرده، نمی‌تواند مصداق باشد.

وی با بیان این‌که این چنین افراد بیرون از سازمان هستند و ضرورتی برای ارائه سند ندارند، تصریح کرد:‌این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری درباره هر اظهارنظری باید سند داشته باشند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.