بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 167225 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱/۶ - 16:50
پروژه ریلی «آستارا - آستارا» فردا افتتاح می‌شود

پروژه ریلی «آستارا - آستارا» فردا افتتاح می‌شود

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: فاز نخست پروژه ریلی اتصال شهر آستارای ایران به شهر آستارا در جمهوری آذربایجان فردا (هفتم فروردین) در آستانه سفر رییس جمهوری ایران به باکو افتتاح می شود.

نوآوران آنلاین-

 نوراله بیرانوند روز دوشنبه گفت: پروژه آستارا - آستارا با هدف تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب و جنوب به غرب طراحی شد و پیرو آن 8.5 کیلومتر خط ریلی در داخل خاک جمهوری آذربایجان و 1.5 کیلومتر خط ریلی در خاک ایران احداث شد.

وی افزود: برای این پروژه، یک سایت 35 هکتاری در شهر آستارا پیش بینی شد که اکنون 3 خط از 7 خط آن آماده بهره برداری است و این پروژه که با سرمایه گذاری مستقیم خارجی توسط طرف جمهوری آذربایجانی در حال اجراست.

به گفته بیرانوند، این پروژه شامل احداث پل مرزی خط ریلی ایستگاه و همچنین ترمینال های تجاری است و در مجموع 60 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

معاون راه آهن ایران با اشاره به اینکه این کریدور موقعیت ارتباطی ایران را ارتقا خواهد داد، گفت: این مسیر ریلی، ایران را سمت جنوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس و هندوستان، پاکستان، افغانستان و از سمت شمال به روسیه و از سمت غرب به دریای سیاه وصل می کند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با بیان اینکه پیش بینی می شود سالیانه حداقل 2 میلیون تن بار از این مسیر ترانزیت شود، گفت: با افتتاح این پروژه، حلقه ریلی شمال به جنوب و جنوب به غرب عملیاتی می شود و این اتفاق تحول عمده ای را در حمل و نقل بین المللی و منطقه ای به وجود می آورد.

بیرانوند تصریح کرد: اکنون مسیر دریایی در این محور به طول 16 هزار کیلومتر در حال فعالیت است و با افتتاح این پروژه، جابه جایی بار از مسیر 10 هزار کیلومتری امکان پذیر می شود.

به گفته وی، با راه اندازی این طرح ریلی، جابه جایی بار در مسیر دریایی که 45 روزه زمان می برد با بهره گیری از مسیر ریلی به 25 روز کاهش خواهد یافت و این مهم کاهش 30 درصدی هزینه در حمل و نقل کالا را به همراه خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با بیان اینکه برای تکمیل کریدور ریلی مذکور احداث خط ریلی رشت - آستارا به طول 164 کیلومتر در اولویت قرار گرفته است، گفت: تامین مالی بلند مدت (فاینانس) این پروژه توسط جمهوری آذربایجان انجام می گیرد و قرار داد تامین مالی آن در آینده نزدیک بین دو کشور امضا خواهد شد و عملیات ساخت این محور ریلی در سال جاری آغاز می شود.

بیرانوند تصریح کرد: تا زمان تکمیل پروژه رشت - آستارا ترانزیت کالا از مسیر آستارا به بنادر جنوبی ایران از طریق حمل و نقل ترکیبی انجام خواهد شد که توافقات لازم بین کشورهای ذی نفع در این کریدور به عمل آمده است.

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان فردا به دعوت همتای ترکمنستانی خود برای انجام سفری دو روزه عازم عشق آباد می شود و پس از آن در روز چهارشنبه (هشتم فروردین) در پاسخ به دعوت رسمی الهام علی اف به باکو سفر می کند.

نشست مشترک تجار بخش خصوصی ایران و ترکمنستان و امضای اسناد همکاری با جمهوری آذربایجان از جمله برنامه های سفر روحانی به شمار می رود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.