بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 170509 | تاریخ : ۱۳۹۷/۴/۲۰ - 17:00
آخرین جزئیات از وضعیتِ هواکش‌ها و سیستم فرار در مترو
رییس شورای شهر تهران:

آخرین جزئیات از وضعیتِ هواکش‌ها و سیستم فرار در مترو

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نگران وضعیت هواکش‌ها و سیستم فرار برخی از خطوط مترو تهران است، از تشکیل جلسه‌ای در این خصوص خبر داد و گفت: وضعیت هواکش‌های خط سه مترو در حد انتظار نبود اما جای نگرانی نیست.

نوآوران آنلاین-محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) با اشاره به جلسه‌ای که با مسئولان ذیربط در خصوص هواکش‌های متروی تهران برگزار شد به محتوای این جلسه و علت تشکیل آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مساله هواکش‌ها در مترو گفت: یکی از مسائل بسیار مهم باتوجه به جمعیت بسیار زیادی که در خطوط مترو تردد می‌کنند مساله ایمنی مسافران است. بخشی از مساله ایمنی مسافران؛ به خروج دود از تونل‌ها مربوط می‌شود. 

رییس شورای شهر ادامه داد: اگر خدای ناکرده حادثه‌ای در مترو اتفاق بیفتد، سیستم هواکش‌ها وظیفه دارند در صورت بروز حادثه دود را از داخل تونل‌ها خارج کنند به همین دلیل و به علت اهمیت موضوع من جلسه ویژه‌ای تشکیل دادم تا وضعیت خط سه، چهار و شش و هفت در خصوص وضعیت هواکش‌ها و سیستم فرار بررسی شوند.

هاشمی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از میزان کارآیی و ضعیت هواکش‌ها و سیستم فرار این خطوط ارائه شد، افزود: خوشبختانه جلسه نتیجه مثبتی داد. بررسی‌ها نشان داد که مساله خط چهار در رابطه با هواکش‌ها و سیستم فرار حل شده و فقط یک یا دو نقطه است که هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات آنها را حل کنیم.

 رئیس شورای شهر  با تاکید بر اینکه تجهیزات وجود دارد اما مشکل جای دیگری است، تصریح کرد: در خط چهار مترو  به علت مشکل تملک زمین در دو نقطه نتوانستیم هواکش‌ها را نصب کنیم. البته تاکید می‌کنم که هواکش‌ها وجود دارند و تجهیزات تهیه شده‌اند، اما همین مشکل تملک باعث شده نتوانیم هواکش را نصب کنیم.

هاشمی در مورد خط سه مترو تصریح کرد: درباره شرایط هواکش‌ها و سیستم فرار خط سه وضعیت در حدی که من انتظار داشتم، نبود. با این حال  روند خوبی در جریان است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه در خصوص صنعت ساخت هواکش مترو تقریبا خودکفا هستیم، گفت: به سمتی می‌رویم که بتوانیم  هواکش‌ها و هواسازها را در داخل کشور بسازیم. توانایی داخلی در این خصوص خوب و کافی است و می‌توانیم از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم. صنایع شهید شیرودی وابسته به وزارت دفاع و سازمان هوا و فضا موفق شده فن‌ها را در داخل بسازد. 

رییس شورای شهر با بیان اینکه نگرانی از نظر ساخت هواکش‌ها وجود ندارد، به معضلات مالی مترو اشاره کرده و افزود: همانطور که گفتم در بعضی نقاط با مشکل تملک برای جای‌گذاری هواکش‌ها مواجه هستیم و برای تملک زمین به منظور ساخت هواکش هم نیاز به بودجه داریم. 

وی در انتها در پاسخ به این سوال که آیا هنوز جای نگرانی است، گفت: هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.