بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 171717 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۱۵ - 16:16
حساب‌های پیمانکاران مترو مسدود شد
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران؛

حساب‌های پیمانکاران مترو مسدود شد

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: بانک شهر ضمانت نامه‌های پیمانکاران خط 6 و7 مترو را به اجرا گذاشته و حساب‌های آنها را نیز بسته است.

نوآوران آنلاین-مجید فراهانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا شهرداری تهرانبرای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان تسهیلات بانکی دریافت می‌کند، گفت: حدود 6ماه است که بانک شهر پرداخت تسهیلات به شهرداری را متوقف کرده است.

شهرداری به تعهدات در مقابل بانک شهر عمل نکرده است

وی ادامه داد: بانک شهر اعلام کرده که شهرداری به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات عمل نکرده است.

فراهانی بیان داشت: بانک شهر متعلق به شهرداری تهران نیست و تمامی کلانشهرها در این بانک سهام دارند و شهرداری تهران نیز یکی از سهامداران این بانک محسوب می‌شود و نمی‌تواند به صورت دستوری از بانک شهر تقاضایی داشته باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت بیان داشت: پیمانکاران خط 6 و 7 مترو با معرفی و ضمانت شهرداری تهران از بانک شهر وام گرفته‌اند و شهرداری دیون آنها را پرداخت می‌کرده است.

حساب‌های پیمانکاران خط 6 و7 مترو بسته شده است

وی خاطرنشان کرد: بانک شهر علی‌رغم عدم پرداخت تسهیلات به شهرداری تهران در حوزه عمرانی نیز به تعهدات خود عمل نکرده است. به عنوان مثال بانک شهر خط 6 و7 مترو را تامین منابع کرده بود ولی این اقدام نیز متوقف شده است و به این سمت پیش رفته که ضمانت نامه‌های پیمانکاران خط 6 و7 مترو را به اجرا گذاشته و حساب‌های آنها را نیز بسته است.

فراهانی در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدام دور زدن قانون بوده است یا خیر، گفت: روال همیشگی به این شکل بوده و با خیلی از بانک‌ها این اقدام صورت می‌گیرد.

دولت به تعهداتش مقابل شهرداری تهران عمل نکرده است

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر کاهش بدهی‌های بانکی چه اقداماتی از سوی شهرداری انجام شده است، گفت: تا زمانی که برای درآمدهای شهری فکری نکنیم و وضعیت اقتصادی به نحوی باشد که دولت امکان انجام تعهداتش در مقابل شهرداری تهران  را نداشته باشد، وضع به همین صورت خواهد بود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت ادامه داد:‌دولت بر اساس قانون موظف بوده نیمی از هزینه‌های توسعه مترو را بپردازد که تاکنون اقدامی انجام نشده است و تامین منابع توسعه مترو تنها بر عهده شهرداری تهران بوده است.

فراهانی گفت: دولت باید یک سوم از پول بلیت مترو را بپردازد ولی این اقدام نیز انجام نشده و هر سفر شهری با مترو بیش از 3 هزار تومان هزینه دارد و بخش عمده‌ای از آن را شهرداری و شهروندان نیز هزار تومان از این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع حمل و نقل عمومی برای شهرداری تهران بسیار مهم و حائز اهمیت است و از این رو زیر بار قرض و بهره‌های کلان بانکی رفته است و با عدم توانایی شهرداری تهران در بازپرداخت دیون عملا پیمانکاران دچار مشکل شده‌اند و موجب شده بانک شهر حساب‌های بانکی پیمانکاران در خط 6 و7 مترو را ببندد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت گفت:‌بنابراین کار در خطوط 6 و 7مترو خیلی آهسته به جلو می‌رود.

فراهانی افزود: اخیرا تعدادی از ایستگاه‌های خط 7 مترو به بهره‌برداری رسیده اما خیلی از ایستگاه‌های دیگر راه‌اندازی نشده است.

10 هزار میلیارد تومان برای خط 6 و 7 مترو نیاز داریم

وی تاکید کرد: برای بهره‌برداری کامل از خط 6 و 7 مترو به بیش از 10 هزار میلیارد تومان نیاز داریم و خطوط مترو باید دارای پایانه باشد ولی در حال حاضر خط 3 مترو پایانه ندارد و عدم وجود پایانه موجب شده است که سرفاصله ورود قطار به ایستگاه طولانی‌تر شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت تاکید کرد: برای تامین 10 هزار میلیارد تومان هیچ چاره‌ای جز صدور اوراق مشارکت نداریم و با این اقدام بخشی از رقم‌های مورد نیاز را تامین می‌کنیم.

فراهانی بیان داشت: در حال حاضر معاونت حمل و نقل و ترافیک برای صدور اوراق مشارکت اقداماتی انجام داده است و شهرداری مشهد توانست 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت را جذب کند که اقدام خوبی بوده است.

وی گفت: راه دیگری نیز که برای توسعه پروژه‌های عمرانی از جمله حمل و نقل عمومی باقی مانده استقراض از بانک‌هاست که در دستور کار قرار گرفته است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.