بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 171918 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۲۰ - 15:34
پایانه آزادی منتقل می‌شود/ وجود صداهای آزاردهنده اطراف برج آزادی

پایانه آزادی منتقل می‌شود/ وجود صداهای آزاردهنده اطراف برج آزادی

به گفته رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جهت آرام‌سازی محوطه اطراف برج آزادی پایانه تاکسی و اتوبوسرانی این منطقه باید به نقطه دیگری منقل شود.

نوآوران آنلاین-محمدسالاری درباره سرنوشت ساماندهی مجموعه برج آزادی به خبرنگاراقتصادآنلاین گفت: برج آزادی در یکی از مبادی خروجی شهر تهران قرار دارد و یکی از المان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر به دلیل وجود پایانه و اینکه یکی از مراکز جذب سفر است وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: در همین راستا و به دلیل وجود تردد بسیار  در اطراف برج آزادی شهرداری منطقه طرح آرام‌سازی معبر را پیشنهاد کرد که طی آن پایانه به نقطه دیگری منتقل شود و با ایجاد رمپ و لوپ‌هایی مسیر ماشین‌ها منحرف شده و آن‌ها را از جای دیگری هدایت کنند.  

سالاری با بیان اینکه برج آزادی باید محل تفرجگاهی شهروندان باشد، ادامه داد: اما در حال حاضر اطراف این مجموعه صدای آزاردهنده انواع وسیله حمل و نقل به گوش می‌رسد و در عین حال به دلیل سرعت بالای خودروها امکان حضور شهروندان به سهولت در محوطه پیرامونی فراهم نیست. با وجود تاکید ما برساماندهی آن‌ها هنوز اقدامات درخوری انجام نشده است.

وی اضافه کرد: یکی از اشکالاتی که در فرآیند محوطه سازی آنجا مشاهده شد، ایجاد هواکش‌های فلزی مرتفعی بود که تناسبی با برج آزادی به عنوان یکی از نمادها و عناصر هویت بخش شهر تهران نداشت. در محوطه پیرامونی برج آزادی و فضای سبز آن، مناسبت‌های ملی گسترده ای شکل می‌گیرد و همه مردم از سراسر ایران و جهان در این محوطه در این سالگردهای ملی گردهم می‌آیند اما ما شاهد ایجاد هواکش‌هایی با ترکیب نامناسب در این فضا بودیم که ارتفاع قابل توجهی نیز از سطح چمن داشته است.مسئولان برج نیز اذعان داشته‌اند مجموعه هواکش‌ها بدون در نظر گرفتن سیما و منظر کلی برج است و باید مورد بازبینی و تغییر قرار گیرد.

سالاری در پایان تاکید کرد: همه نظریه پردازان شهری قبول دارند محدوده برج آزادی به عنوان یکی از عناصر پرسفر و جاذب سفر باید آرام سازی شود. نگاهی که معاون حمل و نقل در خصوص وجود پایانه‌ها در درون شهر و یا حتی ایستگاه‌های راه آهن در دل شهرها دارند نگاهی ترافیکی است در حالی که در پروژه آرام سازی برج آزادی ما نگاهی میراثی، شهرسازی و ترافیکی داریم. این منطقه باید به نفع شهروندان آرام سازی و ساماندهی شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.