بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 173157 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۸ - 10:45
شهرداری هنوز لایجه ایمنی سرویس مدارس را ارائه نداده است
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

شهرداری هنوز لایجه ایمنی سرویس مدارس را ارائه نداده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران ملزم بود لایحه ایمنی سرویس مدارس را به شورا ارائه کند ولی هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

نوآوران آنلاین-محمد علیخانی درباره تأثیر طرح ترافیک جدید و کاهش بار ترافیک در آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل نبود مدیریت واحد شهری و اختیارات محدود شورای اسلامی شهر تهران، بازنگری طرح ترافیک جزو وظایف قانونی شورای شهر نیست ولی ما می‌توانیم این موضوع را بررسی کنیم ولی نمی‌توانیم طرح ترافیک را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران وظیفه نرخ‌گذاری در طرح ترافیک را دارد، گفت: مصوبه طرح ترافیک با شورای ترافیک تهران بوده است و هرگونه ایجاد محدودیت و زمان آن بر عهده شورای ترافیک تهران است و شورای اسلامی شهر تهران در طرح ترافیک اخیر نقشی نداشت و فقط تعرفه‌ها را مصوب کرد.

علیخانی با اشاره به اینکه نبود مدیریت واحد شهری اشکالاتی را ایجاد می‌کند، گفت: هنگامی که تصمیمات جزیره‌ای انجام می‌شود قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و در حال حاضر شورا نمی‌تواند راجع به طرح ترافیک تصمیم‌گیری داشته باشد و حداکثر می‌تواند پیشنهاد بدهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: قرار بود ظرف 6 ماه شورای ترافیک تهران طرح ترافیک جدید را ارزیابی و تغییرات لازم را اعمال کند و در خصوص طرح زوج و فرد نیز تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات صورت گرفته در آستانه بازگشایی مدارس نیز گفت: در حال حاضر محدوده طرح ترافیک 23 کیلومتر و وسعت شهر تهران 780 کیلو مترمربع است و طرح ترافیک کل تهران را در بر نمی‌گیرد و نمی‌تواند نقش چندان زیادی در کاهش ترافیک داشته باشد و با این طرح تنها در یک محدوده‌ای تردد خودروها را کاهش می‌دهیم و اینکه در کل تهران تأثیرگذار باشد، ادعای آن اشتباه است.

علیخانی گفت: وسعت طرح ترافیک نسبت به وسعت کل شهر تهران ناچیز است ولی در محدوده‌های خاص تأثیراتی دارد.

وی ادامه داد: معمولاً قبل از آغاز مدارس یکسری برنامه‌ریزی‌ها با شهرداری، راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط انجام می‌شود و تصمیماتی گرفته خواهد شد که در اوج ازدحام شاهد افزایش بار ترافیکی تهران نباشیم و این موضوع یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد با توجه به اینکه در یک هفته تا 10 روز آغاز مدارس رفت و آمدهای برنامه‌ریزی دقیقی ندارد و شاید سرویس‌ها آماده نباشند، خانواده‌ها فرزندان خود را به مدارس می‌رسانند و همین امر موجب افزایش بار ترافیکی خواهد شد و بعد از مدتی با ورود سرویس‌های مدارس نظم بیشتری حاصل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بازگشایی مدارس در کل می‌تواند بار ترافیکی تهران را افزایش دهد.

علیخانی درباره لایحه ایمنی سرویس مدارس نیز گفت: مقررات و دستورالعمل‌های پراکند‌ه‌ای در خصوص سرویس مدارس وجود داشت و خلاء‌هایی نیز در این خصوص ایجاد شده بود و مسئولیت سرویس مدارس مبهم بود و در این زمینه اقداماتی برای نظم بیشتر سرویس مدارس انجام شده است.

وی گفت: شورا نیز در خصوص بحث ایمنی سرویس مدارس مصوبه‌ای داشت و شهرداری تهران ملزم شد لایحه‌ای بیاورد ولی از زمان ارائه این لایحه به شورا حدود یک هفته گذشته و هنوز شهرداری لایحه ایمنی سرویس مدارس را به شورا ارائه نکرده است و ای کاش این لایحه زودتر می‌آمد که قبل از مهرماه تکلیف سرویس مدارس مشخص شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.