نوآوران آنلاین-سردار رحیمی (فرمانده نیروی انتظامیتهران بزرگ) در پاسخ به این سوال که چرا برخی اوقات پلیس با تاخیر در محل حادثه حضور مییابد، اظهار داشت: روزانه ۳۳ هزار تماس داریم که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ تماس به تماسهای عملیاتی تبدیل میشود و این یعنی واحدهای عملیاتی ما باید ۱۳ هزار و ۵۰۰ بار در صحنه حضور یابند و به خواستههای مردم رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین مشکل پلیس در ساعات بعدازظهر است، گفت: در ساعت بعدازظهر هم حجم تماسها بالا میرود و هم پیک ترافیک آزاردهنده میشود. من شخصا این موضوع را بررسی کردم و دیدم گاهی در یک زمان پنج مورد به یک واحد پلیس ۱۱۰ واگذار شده و وقتی بررسی میکنیم، میبینیم همه واحدهای ۱۱۰ آن منطقه به همین شکل درگیر هستند. همین موضوع سبب میشود، حضور پلیس مقداری با تاخیر برگزار شود.
سردار رحیمی ادامه داد: البته باید بهویژه در ساعات پیک تعداد نیروها را بیشتر کنیم، اما مشکل جدی در این بخش نداریم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تا ۸۰ درصد از حضور ما در صحنه، در بازه زمانی ۷ دقیقه صورت میگیرد، اما حضور ۲۰ دقیقهای یا ۳۰ دقیقهای هم داریم.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سیستم کالسنتر داریم و اطلاعات در آن ثبت میشود.تاکید کردهام در مواردی که پلیس تاخیر دارد، رسیدگی صورت بگیرد و اگر ماموری کمکاری یا سهلانگاری دارد با او برخورد شود.
سردار رحیمی با بیان اینکه مردم میتوانند شکایات خود را از عملکرد پلیس ۱۱۰ به شماره ۱۹۷ اعلام کنند، گفت: به تمامی شکایاتی که از این طریق ثبت میشود، به صورت ویژه و بدون طرفداری از مامور، رسیدگی میکنیم.