بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 174903 | تاریخ : ۱۳۹۷/۷/۲۳ - 16:05
راه‌اندازی یک خط جدید در مترو تهران

راه‌اندازی یک خط جدید در مترو تهران

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی یک خط جدید در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران خبر داد.

نوآوران آنلاین-مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه همکاری صنعت ریلی عصر امروز با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی انجام گرفت.

محسن پورسیدآقایی در این مراسم اظهار کرد: اولویت ما در شهر تهران برای حل زیربنای مسئله ترافیک آلودگی هوا باید بر مبنای توسعه مترو باشد و مترو امری ضروری در تهران محسوب می‌شود و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ما 7 خط مترو در شهر تهران داریم که البته دو خط آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است علاوه بر اینکه ما باید تعداد خطوط مترو را در شهر تهران به 12 خط افزایش دهیم تا تمامی شهر تهران را که یک کلانشهر بزرگ محسوب می‌شود تحت پوشش خود قرار بدهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما هم اکنون در بحث ساخت ساختمان مترو مشکلی نداریم گفت: در بخش تجهیزات نیز در این زمینه بخشی از آنها از خارج وارد می‌شود که در این زمینه باید تلاش شود تا با استفاده از مهندسین ایرانی این واردات قطع شود و ما بتوانیم از تجهیزات داخلی برای توسعه مترو استفاده کنیم.

پورسیدآقایی گفت: در همین زمینه جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای تامین این تجهیزات اعلام کرده است که این تجهیزات عموما مربوط به سیستم برق مترو، تهویه و سیگنالینگ و سیستم‌های کنترل تردد مسافرین در ایستگاه‌ها است.

وی افزود: با تفاهمنامه مورد نظر بین جهاد دانشگاهی و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار است جهاد با استفاده از تکنولوژی تجهیزات مورد نیاز مترو را به خصوص در دو خط 6 و 7 تامین کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  گفت: البته موافقتنامه‌ها در دست تعامل و همکاری جهاد و معاونت حمل و نقل ترافیک درخصوص تجهیزات مترو از سال گذشته فراهم شد و این موضوع ارتباطی به خاطر تحریم‌ها نداشته است که البته تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز نیز خود مزید علت شد که ما بتوانیم از توان مهندسین داخلی برای ساخت تجهیزات مترو استفاده کنیم که این قطعا مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

پورسیدآقایی گفت: بخشی از این تجهیزات در موافقتنامه اولیه آمده بود و در طی یک سال گذشته نیز بخشی از این تجهیزات در خط 6 مترو مورد تست قرار گرفتند و با این تفاهمنامه این تجهیزات وارد فاز انبوه خواهند شد که ما بنا داریم از این تجهیزات در دو خط 6 و 7 مترو استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در برنامه 5 ساله شهرداری تهران نیز ضمن تاکید بر تکمیل خطوط مترو (6و 7) راه‌اندازی یک خط جدید نیز مد نظر قرار دارد که البته تکمیل این خط سال‌ها طول خواهد کشید اما طرح ما آماده است و انشاءالله طی برنامه 5 ساله شهرداری تهران اجرا خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: بر همین اساس ما در تهران باید 12 خط را داشته باشیم که این طراحی‌ها نیز انجام شده است و با این برنامه‌ریزی ما می‌توانیم تمام شبکه تهران را تحت پوشش قرار بدهیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.