بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/31
شماره 2472 - تاریخ 1403/02/31
آخرین اخبار
جوابیه روابط عمومی شرکت شهروند به خبر کذب در خصوص کیفیت گوشت تنظیم بازاری در یکی از شعب
یک هکتار اراضی کشاورزی در منطقه 19 آزاد سازی شد
عملیات احداث آمفی‌تئاتر روباز بوستان شهید کاظمی منطقه 19 از نیمه راه عبور کرد
ساماندهی پارکینگ های حرم مطهر برای خودروهای زائران امام راحل در منطقه 19
بررسی طرح های اجرای تقاطع غیر همسطح بر روی خیابان بسیج در منطقه ۱۵
برگزاری دومین نشست صمیمانه شهردار منطقه۴ با شهرداران مدارس
اتصال رینگ اول فاضلاب منطقه ۲۱ به شبکه فاضلاب تا خرداد
اجرای عملیات همسطح سازی، لکه گیری، تراش و روکش آسفالت بیش از ۶۹ هزار ۸۰۰ مترمربع بزرگراه لشگری و بزرگراه متوسلیان و معابر در منطقه ۲۱
تمهیدات ترافیکی و بازسازی مسیر خط ویژه اتوبوس های تندرو BRT در بلوار شهدای حصارک
ترمیم و رفع چاله‌های خطرساز بزرگراهی ناحیه۶ با استفاده از آسفالت گرم
افتتاح دو مجموعه ورزشی ویژه بانوان در سال جاری در منطقه ۱۷
حفظ ۱۱ هزار متر مربع فضای سبز در احداث ایستگاه تبادلی خط ۹ و ۱۱ مترو
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
جابه‌جایی بیش از ۱۷۹ هزار نفر از شرکت کنندگان در اجتماع بزرگ امام رضایی ها با متروی تهران
گام بلند مدیریت شهری در توسعه سرانه های ورزشی منطقه ۱۲
آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی دختر محلات قلب طهران
برگزاری پنجمین نشست جمیعت شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی هم سرا
احداث نخستین مخزن ذخیره آب فضای سبز در بزرگراه شهید خرازی
بهسازی ۸ میدان میوه و تره بار در منطقه۲
چراغ‌ راهنمایی 295 تقاطع منطقه دو بهسازی و رفع نقص شد
استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود
احتمال وقوع «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود/ میزان بارش‌ها در سطح «هشدار قرمز» نبود
دستاوردهای دولت در حوزه اشتغال و معیشت
برنامه‌های گرامیداشت سوم و چهارم خرداد اعلام شد
معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانك صنعت و معدن: در سال گذشته مبلغ 465 میلیون یورو از مطالبات ارزی و 618 هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانك وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یك فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبكه بانكی است
معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانك صنعت و معدن: در سال گذشته مبلغ 465 میلیون یورو از مطالبات ارزی و 618 هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانك وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یك فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبكه بانكی است
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی
قدردانی از بانک کشاورزی به عنوان سازمان پیشرو در مدیریت مصرف برق
قدردانی از بانک کشاورزی به عنوان سازمان پیشرو در مدیریت مصرف برق
فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی
فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
مخبر: ظرف دو هفته آینده تمامی مردم آسیب دیده ناشی از سیل اخیر اسکان داده می شوند
افتتاح رسمی دو طرح سد قیز قلعه‌سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران در سال گذشته تشریح شد؛ پرداخت 28 هزار و 408 فقره به مبلغی معادل39.113 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن فرزند سوم به متقاضیان
اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران در سال گذشته تشریح شد؛ پرداخت 28 هزار و 408 فقره به مبلغی معادل39.113 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن فرزند سوم به متقاضیان
کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند
کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند
همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه برای ثبت نام خودروهای برقی وارداتی فراهم است
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه برای ثبت نام خودروهای برقی وارداتی فراهم است
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
کد خبر: 180232 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - 15:05
چرا کتاب‌های ادبیات حوصله‌سربرند؟
یک معلم ادبیات بیان کرد

چرا کتاب‌های ادبیات حوصله‌سربرند؟

یک معلم ادبیات فارسی می‌گوید: در کتاب‌های درسی ادبیات، انتخاب متن‌ها با سلیقه‌ خوبی انجام نمی‌شود و طبق سلیقه‌ خود بچه‌ها نیست؛ این باعث می‌شود حوصله بچه‌ها از خواندن متن‌ها سر برود، اما خود کلاس ادبیات برای دانش‌آموزان حوصله‌سربر نیست.

نوآوران آنلاین- امیرحسین پهلوان، معلم زبان و ادبیات فارسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس و کلاس ادبیات اظهار کرد: این‌که باید صبر کنند تا یک متن یا شعر طولانی را به همراه معنی و آرایه‌های آن‌ بشنوند برای‌شان خسته‌کننده است، اما صرف خود کلاس معمولا خسته‌کننده نیست، مگر این‌که از فشار درسی باشد. 

او درباره روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها به جذابیت کلاس درس ادبیات اضافه کرد، گفت: در مواقعی که می‌بینم متن برای بچه‌ها جذاب نیست و حوصله‌سربر است، سعی ‌می‌کنم تا اول بچه‌ها را از متن بیرون بیاورم و بعد وارد آن شویم. مثلا اگر اتفاقات عجیب‌وغریبی برای شاعر یا نویسنده متن افتاده باشد، آن را برای‌شان می‌گویم، حتی اگر زمان زیادی را بگیرد، و بعد که برای بچه‌ها سوال ایجاد می‌شود وارد متن می‌شویم.

او افزود: مثلا ما متنی داریم با عنوان «سه روز برای دیدن» که برای هلن کلر است. هرچند این متن جذاب است اما ممکن است برای دانش‌آموز خیلی جذابیت نداشته باشد. برای همین می‌توانیم اولا درباره زندگی‌نامه او صحبت کنیم و بعد که بچه‌ها نسبت به نویسنده ترغیب می‌شوند به سراغ متن برویم. اما اگر متن را بدون این تحلیل آغاز کنیم شاید خسته‌کننده و بدون جذابیت باشد.

این معلم ادبیات بچه‌های کار در مدرسه «صبح رویش» سپس به شرایط متفاوت دانش‌آموزان این مدرسه اشاره و درباره روش‌های تدریس ادبیات که می‌تواند این درس را با جذابیت بیشتری همراه کند، بیان کرد: در این مدرسه، در مهارت‌های مختلف فارسی‌آموزی سعی می‌کنیم بیشتر بچه‌ها را مجری کار کنیم؛ یعنی از بچه‌ها برای تدریس استفاده کنیم. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که وقتی وارد کلاس می‌شوم می‌بینم دانش‌آموز من روی صندلی‌ام نشسته و به شوخی می‌گوید که امروز من می‌خواهم درس بدهم، اما من این را جدی می‌گیرم و برای او بخشی از درس را تعیین می‌کنم تا تدریس کند، و او  شروع می‌کند به درس دادن و دانش‌آموزان دیگر هم به او کمک می‌کنند، من هم به عنوان دانش‌آموزی که در کلاس نشسته، در میان صحبت‌های او نکات و موارد علمی و ادبی را وارد کار می‌کنم و غیرمستقیم درس می‌دهم. البته در هر مدرسه‌ای نمی‌شود این کار را انجام داد.

پهلوان با بیان این‌که کتاب‌ها در مقاطع مختلف حتی خیلی جاها از نظر رسم‌الخط با هم هماهنگ نیست، گفت: بارها این تفاوت رسم‌الخط را دیده‌ام و حتی برای دانش‌آموزانم هم سوال به‌وجود آمده است. همچنین هماهنگی مطالب و طرح‌درس‌هایی که برای مقاطع مختلف اتفاق می‌افتد، ضعف دارد. یک طرح‌درس مشابه در دو پایه اتفاق می‌افتد اما یک طرح‌درس دیگر در یک پایه اتفاق می‌افتد و درحالی که باید در پایه بعد ادامه پیدا کند، در چند پایه بعد ادامه آن آورده می‌شود و برای همین دوباره باید از نو گفته شود. به‌طور کلی با وجود این‌که به‌نسبت‌ سال‌های قبل، کتاب‌های درسی کیفیت بهتری دارند اما هنوز هم مطابق استاندارهای لازم نیستند.

او سپس در پاسخ به سوالی درباره میزان امیدواری‌ای که در کلاس‌ها به دانش‌آموزان دارد، گفت: در مسیر موفقیت دانش‌آموزان برای ادامه ادبیات، در پایه‌های ششم، نهم و دوازدهم مشکلاتی وجود دارد. دانش‌آموزان با وجود ذوقی که دارند نمی‌توانند به دنبال ادبیات بروند به این علت که مدرسه و اولیا از آن‌ها انتظار دارند در آزمون‌های مدارس تیزهوشان موفق شوند. در پایه دوازدهم هم انتظار برای ورود به دانشگاه وجود دارد که این باعث می‌شود بچه‌ها از علاقه خودشان فاصله بگیرند. 

این معلم افزود: موردی که در پایه دوازدهم شاهدش هستم، این است که یکی از دانش‌آموزان قدرت نویسندگی خوبی دارد اما چون برایش برنامه‌ریزی شده تا فقط درس بخواند، این موضوع نمی‌گذارد به سراغ نویسندگی و ادبیات برود. اما در پایه‌های دیگر بچه‌ها به سراغ ادبیات می‌روند و حتی در مسابقات هم موفق می‌شوند، ولی بچه‌های مدرسه «صبح رویش» دغدغه‌هایی که دارند برای‌شان زمان‌بر است و ذهنیت‌شان را درگیر می‌کند و این اجازه را به آنان نمی‌دهد که به سمت ادبیات بروند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.