بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 183302 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۱ - 14:17
اعتراض به رجا: چرا فروش آنلاین بلیت مدام قطع می‌شود

اعتراض به رجا: چرا فروش آنلاین بلیت مدام قطع می‌شود

تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری و سامانه‌های فروش خدمات سفر، همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی، در نامه‌ای به قطع مکرر سیستم فروش آنلاین بلیت قطار اعتراض کرده و از «رجا» درخواست پیگیری کرده‌اند.

نوآوران آنلاین- در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن نزد این خبرگزاری محفوظ است و به امضای تعدادی از شرکت‌های خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری و وب‌سرویس‌های فروش خدمات سفر رسیده، خطاب به مدیر شرکت قطارهای مسافری رجا آمده است: «همانطور که مستحضرید متأسفانه پس از آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی، وب‌سرویس فروش آنلاین بلیت قطار با قطعی‌های مکرر و روزانه‌ای مواجه شده است و تماس‌های بسیاری مبتنی بر شکایت کاربران به دلیل اختلال در سیستم فروش دریافت می‌شود و این درحالی است که در اکثر این ساعات، دفاتر حضوری آژانس‌های مسافرتی و سایت اینترنتی رجا در حال فعالیت بوده‌اند.

این به آن معنی است که اولاً اعتماد کاربران به وب‌سرویس‌های فعال در بازار به مرور از بین می‌رود و ثانیاً هزینه‌هایی که برای بازاریابی و جذب مشتریان به صورت روزانه در حال انجام است، هدر می‌رود. لذا علاوه بر محقق نشدن فروش پیش‌بینی شده، خسارت زیادی از محل هزینه‌های جاری این شرکت‌ها به آن‌ها تحمیل می‌شود.

با توجه به مسؤولیت آن شرکت محترم در تأمین زیرساخت‌ها، به این وسیله درخواست می‌شود ضمن پیگیری و بررسی علل وقوع این مشکلات و روش‌های جلوگیری از آن و اعلام نتیجه، راهکارییرا برای جبران خسارت وارد اعلام فرمایید.»

ساسان نایب، مدیرعامل یک شرکت خدمات مسافرتی، هوایی و جهانگردی و یکی از وب‌سرویس‌های اصلی فروش آنلاین بلیت، با تأیید این نقص که نارضایتی مسافران را به دنبال داشته است، به ایسنا توضیح داد: در هفته گذشته که پیش‌فروش بلیت‌های ریلی آغاز شد، فروش آنلاین با اختلال قطعی مکرر روبرو شد که البته اتفاق جدیدی نبوده و سال‌های گذشته هم با این مشکل مواجه بودیم.

او با بیان این‌که مشکل از سوی شرکت‌های اصلی فروش آنلاین بلیت پیگیری شده اما رجا هنوز پاسخ روشنی نداده است، افزود: درحال حاضر ۲۵ شرکت آنلاین، فروش بلیت قطار را انجام می‌دهند که حدود پنج شرکت جزو پرفروش‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. این اختلال‌های پی در پی به اعتماد مشتریان آن‌ها صدمه زده است و نارضایتی زیادی را به دنبال داشته است. درنظر بگیرند که هزینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی ارزان نیست و ما این همه تلاش کردیم در زمان مناسب، خدمات مطلوب بدهم اما با در بسته روبرو شدیم، از طرف دیگر تبلیغاتی که این مدت برای خود انجام داده بودیم همه به یک ضد تبلیغ تبدیل شد.

وی گفت: ما در سال‌های قبل هم از رجا خواسته بودیم زیرساخت فنی خود را ارتقا دهد تا در زمان شلوغی همچون نوروز، پاسخگویی بهتری داشته باشد.

نایب بیان کرد: متأسفانه رجا تا کنون پاسخی نداده است. به گمان ما مشکل همچنان زیرساخت است که توان پاسخگویی به این حجم از تقاضا را ندارد. فکر نمی‌کنیم عمدی در کار باشد اما به هر حال انتظار پاسخ و رسیدگی داریم.

پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی طبق اعلام معاون مسافری راه آهن، از تاریخ شانزدهم و هفدهم بهمن ماه آغاز شده که بلیت هر مسیر در روز و زمان مشخصی عرضه شده است. همانند سال‌های گذشته بلیت قطار در مسیرهای پر متقاضی در ساعات اولیه، سریع به فروش رفته است. برخی از آژانس‌های مسافرتی عرضه‌کننده بلیت قطار نیز اعلام کرده‌اند قطع سیستم آنلاین فروش، دسترسی آن‌ها را به بلیت مسیرهای شلوغ همانند سال‌های قبل دشوار کرده بود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.