بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 191242 | تاریخ : ۱۳۹۸/۷/۶ - 17:28
نامه‌نگاری پلیس با حناچی برای اصلاح طرح ترافیک جدید تهران

نامه‌نگاری پلیس با حناچی برای اصلاح طرح ترافیک جدید تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از درخواست رسمی پلیس برای اصلاح طرح ترافیکی «کاهش» در پایتخت خبر داد.

نوآوران آنلاین-سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: ما پس از اجرای طرح ترافیک جدید تهران که در محدوده طرح زوج یا فرد به اجرا درآمده و به طرح کاهش معروف است، پلیس راهور بررسی های خود را در این خصوص انجام داده و مشخص شد که این طرح تاثیری در دو هدف اصلی خود یعنی کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک نداشته است و علاوه بر آن مشکلاتی را هم بر مردم ایجاد کرده و باعث نارضایتی برخی از آنان هم شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا مقرر شد تا پلیس در نامه‌ای رسمی به شهرداری این موارد را مطرح کند، گفت: با دستور فرمانده ناجا بنا شد تا نامه‌ای در این خصوص با امضای رییس پلیس پایتخت به آقای حناچی شهردار تهران ارسال شود که طی هفته‌های گذشته این نامه نگارش و برای ایشان ارسال شد.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در آن نامه صراحتا از شهرداری تهران در خواست کردیم که این طرح را متوقف کند، چرا که همانطور که گفتم به زیان مردم و ترافیک بوده و منجر به کاهش آلودگی هوا نیز نشده است.

هادیانفر با بیان اینکه طرح کاهش مشکلاتی را در رینگ دوم ترافیک در مرکز تهران ایجاد کرده بود، درباره اینکه آیا پلیس طرح جایگزین این طرح را نیز به شهرداری پیشنهاد داده یا خیر، گفت: در همان نامه طرح و پیشنهادات جایگزین را نیز به شهرداری ارائه کرده‌ایم.

وی در مورد جزئیات بیشتر از این طرح نیز گفـت: در این طرح در طول هفته مردم یک و نیم روز می توانند وارد محدوده طرح کاهش شوند و برای مابقی روزها نیز اگر پول بدهند هیچ محدودیتی برایشان وجود نخواهد داشت و این یعنی مدیریتی در این خصوص وجود ندارد و بیشتر بحث درآمد مطرح است. ما در طرح پیشنهادی تعداد چهار میلیون خودرو در تهران را را به یک سوم تقسیم کردیم و زمان حضور مجاز خودروها در محدوده طرح کاهش را از یک و نیم روز طرح فعلی به دو روز در هفته افزایش دادیم. برای تردد بیشتر از آن نیز خواستار اعمال ماده 18 شدیم، یعنی اگر فردی بیشتر از حد مجاز وارد این محدوده شد باید جریمه شود.

هادیانفر در مورد شهروندانی که دارای کار اضطراری در این محدوده باشند نیز گفت:  برای موضوعات اضطرای مردم هم باید طرح روزانه بفروشند، اما به صورت محدود و مشخص.

وی همچنین در مورد ترکیب شورای ترافیک تهران و رای پلیس در این شورا نیز گفت: ما از شهردار تهران خواسته‌ایم تا این موضوع را در جلسه شورای ترافیک مطرح کند. پلیس راهنمایی و رانندگی براساس قانون مدیریت ترافیک بر عهده دارد در این حوزه تردد و ترافیک جزو موضوعاتی است که پلیس مسئول آن است. این درخواست ما نیز بر اساس نظرات و کارشناسی‌ها در مورد طرح کاهش انجام شده و رییس پلیس راهور تهران نیز اظهارنظرهای فنی را در این خصوص بیان کرده است و نگارش نامه نیز پس از این موارد مطرح شد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز در نامه صراحتا تاکید شده که این طرح نیاز تهران برای کاهش ترافیک را مرتفع نکرده است و علاوه بر آن منجر به افزایش درخواست سفر و ایجاد گرده ترافیکی شده و بار مالی را نیز بر مردم اضافه کرده است. ما منتظر پاسخ شهردار تهران به درخواست پلیس هستیم و اگر در جلسه شورای ترافیک به این موارد توجه نشده و در ایفای حق و حقوق مردم اقدام نشود، موضوع را در جلسه شورایعالی ترافیک خواهیم برد و در آنجا بررسی خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور ناجا ابراز عقیده کرد: به نظر می رسد آنچه که اصرار شهرداری هست بیشتر برای پولش است و ربطی به مدیریت ترافیک ندارد، چون درآمد زیادی دارد و هیچ خیر و صلاحی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در آن وجود ندارد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.