بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 34331 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۲۵ - 22:52
برای خرید کیف مدرسه چقدر باید هزینه کنیم؟

برای خرید کیف مدرسه چقدر باید هزینه کنیم؟

رئیس اتحادیه سراجان با بیان این که اعضای این اتحادیه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید آماده خدمت‌رسانی به مشتریان هستند گفت: تولیدات امسال ما بسیار با کیفیت بوده و از لحاظ کمیت نیز توانایی تامین نیاز بازار را داریم.

نوآوران آنلاینمحسن خردمند ادامه داد: در خصوص قیمت‌ها نیز افزایش خاصی نداشتیم و در برخی از تولیدات به واسطه نوع یراق آلاتی که مصرف شده حداکثر 10 درصد افزایش قیمت داشتیم. این در حالی است که قیمت مزد و سایر هزینه‌های سربار نسبت به سال قبل افزایش داشته اما به دلیل رکود در قیمت نهایی تاثیری نداشته است.

وی افزود: در کشور شاهد رکود کلی هستیم و صنف ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. با این که معمولاً مردم تا 31 شهریور خرید می‌کنند و کیف جزو آخرین خریدها محسوب می‌شود اما اگر بخواهیم به صورت آماری نگاه کنیم نسبت به سال  قبل در همین دوره شاهد افت محسوسی بوده‌ایم.

خردمند ادامه داد: علاوه بر این مسائل راه‌اندازی نمایشگاه‌های فصلی نیز مشکل دیگر ما هستند. کسبه‌ای که سال‌ها هزینه بیمه، مالیات و آب برق داده در انتظار این ماه و شب عید است اما یک دفعه با احداث نمایشگاه، بخشی از بازار از دست می‌رود. ما بارها اعلام کرده‌ایم که اگر قرار است نمایشگاهی برگزار شود باید زیر نظر اتاق اصناف و اتحادیه‌ها باشد زیرا کمترین فایده این مسئله این است که هیچ اتحادیه‌ای اجازه عرضه کالای بی‌کیفیت را نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه سراجان در خصوص طرح‌ها و شخصیت‌های استفاده شده بر روی کیف‌ها به خصوص برای کودکان و نوجوانان گفت: سال‌های گذشته ما با ستاد امر به معروف جلساتی داشتیم اما در نهایت خروجی خاصی بیرون نیامد.

وی تصریح کرد: باید در این امور فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. تولیدکننده به دنبال این است که طرحی را که بر روی کیف می‌زند به چشم خریدار که همان بچه‌ها هستند جالب بیاید زیرا اگر اینطور نباشد آن کیفی که از خارج وارد می‌شود به راحتی بازار را می‌گیرد. پس ما اگر می‌خواهیم در بازار بمانیم باید طرح‌هایی را بزنیم که مشتریان خوش‌شان بیاید.

خردمند گفت: برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها اگر نگران این مسائل هستند می‌توانند با اعطای رایگان کیف‌هایی که با طرح و نظر آنها مطابقت دارند قدم اول را در فرهنگ‌سازی بردارند. نه اینکه تولیدکننده از جیب خودش برای این مسئله هزینه کند.

خردمند در خصوص قاچاق کیف گفت: معمولاً کیف‌های ساخته شده به دلیل حجم و سنگینی، کمتر قاچاق  می‌شوند و کالای قاچاق بیشتر در مورد کیف‌های زنانه‌ای است که از ترکیه وارد می‌شود. با توجه به هزینه‌های زیاد قاچاق، بیشتر فعالان در این صنف از طریق قانونی کالای خود را می‌آورند. به طوری که بیشتر کالاها از چین و کالاهای لوکس و زنانه از ترکیه وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: واحد صنفی ما با 2 هزار عضو یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌ها در کشور است با این وجود سعی کرده‌ایم در کمترین ساعت به شکایات وارده رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: بیشتر شکایات به دلیل عدم تطابق سلیقه خریدار و تقاضای تعویض است که این بیشتر به ضرر فروشنده است. اینکه خریدار بعد از چند روز تقاضای تعویض کالا کند جز هزینه اضافی برای فروشنده چیزی ندارد و درخواست ما این است که مردم در هنگام خرید دقت کنند.

وی در خصوص صادرات کیف گفت: صادرات ما به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه و هزینه‌های سربار، بسیار کم است. زیرا ما توانایی رقابت در بازارهایی مثل عراق و افغانستان را نداریم و فقط در بخش کیف‌های زنانه سنگین و کالاهای تمام چرم، اندکی صادرات داشته‌ایم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.