بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 67351 | تاریخ : ۱۳۹۶/۷/۱۰ - 12:38
توقف فعالیت شبانه روزی مترو تهران

توقف فعالیت شبانه روزی مترو تهران

احمدی بافنده گفت: شبانه روزی شدن مترو صرفه اقتصادی ندارد و برای رسیدن به این حرف کافیست یک شب تصمیم بگیرید به فرودگاه امام خمینی عزیمت کنید آنگاه با قطاری خالی از مسافر روبه رو می‌شویم، از میان اندک مسافران بعضی بی خانمانی هستند که در مترو شب را صبح می‌کنند چیزی که مشابه آن را در ناوگان اتوبوسرانی آن هم در خطوط BRT که شبانه روزی است مشاهده می‌کنیم.

نوآوران آنلاین- متروی تهران به عنوان مهمترین وسیله حمل و نقل عمومی در پایتخت خدمات رسانی می‌کند؛ و در ابتدا مترو در سال ۷۷ یعنی در حدود ۲ دهه گذشته به بهره برداری رسید و در این سال‌ها خطوط دیگری همچون ۱،۲،۳،۴،۷،۸ به بهره برداری رسید.
استفاده از مترو برای شهروندان صرفه اقتصادی دارد و روزانه به صورت متوسط بیش از ۲ میلیون جابه جایی با مترو انجام می‌شود.
ساعت کاری مترو تهران 5:30 تا 22:30 است و در همین ساعات 2 میلیون مسافر با مترو جابجا می شوند اما نیاز تهران و بخصوص بعضی ایستگاهای خاص به فعالیت شبانه روزی، موجب شد تا مدیرعامل مترو به فکر شبانه روزی کردن آن بیفتد.
بعد از بود که با صدور اطلاعیه شبانه روزی شدن مترو خطوط ۱، ۴، ۸ در تاریخ ۱۸ مرداد کلید خورد. اما در حالی که هنوز ۲ ماه از این اقدام نگذشته است، اما بیش از تعداد انگشتان دست برای چند روزی، شبانه روزی شدن مترو متوقف شد.
یکی از اهدافی که باعث شد مترو شبانه روزی شود فرودگاه امام خمینی است که با بازگشت مسافران خارجی و یا مراجعه برای عزیمت به اقصی نقاط کشور مترو بتواند خدمات رسانی مطلوبی داشته باشد.
این در حالی است که شبانه روزی شدن مترو هزینه‌های سنگینی را به این مجموعه تحمیل می‌کند حتی در شرایط عادی که مترو شبانه روزی نشده بود بیش از ۳۰ میلیارد تومان پول برق مترو است که در قبوض ۴۰ روزه این بدهکاری درج می‌شود.
احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در خصوص هزینه کل مترو گفت: متروی تهران ماهانه ۷۰ میلیارد تومان هزینه جاری دارد.
در حالی که دولت چند سالی بدهی خود به مترو را پرداخت نکرده، اما مترو به هر نحوی شده توسعه یافته است و در میان این هزینه‌های سنگین شانه خالی نکرده است.
اما شبانه روزی شدن مترو صرفه اقتصادی ندارد و برای رسیدن به این حرف کافیست یک شب تصمیم بگیرید به فرودگاه امام خمینی عزیمت کنید آنگاه با قطاری خالی از مسافر روبه رو می‌شویم، از میان اندک مسافران بعضی بی خانمانی هستند که در مترو شب را صبح می‌کنند چیزی که مشابه آن را در ناوگان اتوبوسرانی آن هم در خطوط BRT که شبانه روزی است مشاهده می‌کنیم.
هزینه‌های تامین و نگهداری و هزینه‌های دیگر با درآمد حاصل از فروش بلیط در ساعات بین ۲۳:۰۰ تا ۰۶:۰۰ برابری ندارد و این موضوع صرفا سودآور نبوده و به صرفه نیست.
اما سوال اصلی این است که چرا حرف از شبانه روزی شدن مترو به میان آمد، اما چیزی که از شواهد بر می‌آید امکان شبانه روزی شدن مترو وجود ندارد چرا که مترو به عنوان بزرگترین شبکه حمل و نقل شهری نیاز به تامین و نگهداری و بهسازی و رفع خرابی‌ها دارد و بهترین زمان ممکن برای این اقدامات در زمانی است که مترو مسافر گیری ندارد و در این ساعت نمی‌توان خدمات رسانی کرد.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.