بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 67471 | تاریخ : ۱۳۹۶/۷/۱۰ - 17:05
منشا اموجی ها از کجا بود؟

منشا اموجی ها از کجا بود؟

طراح ایموجی ها: این روزها نمی تواند با اموجی ها همانند گذشته ارتباط برقرار کند، چون آنها نسبت به طراحی اولیه بسیار تغییر کرده اند.

نوآوران آنلاین- اکنون اموجی تبدیل به زبانی جهانی شده و همه جا هستند؛ اما باید بدانیم همه این غوغاها توسط مردی بیست و پنج ساله به نام شیگتاکا کوریتا آغاز شد. وی در یک شرکت تولید تلفن همراه ژاپنی کار می کرد. او در سال ۱۹۹۸ نخستین دسته ی ۱۷۶ تایی از اموجی ها را طراحی کرد.

اموجی ها از کجا سر در آوردند؟

وی می گوید: این ایده کاملا اتفاقی به سرم زد. اگر من این کار را نمی کردم، مطمئنا فرد دیگری به آن می پرداخت. او هم اکنون عضو هیأت مدیره ی شرکت تکنولوژیکی دوانگو در توکیوی ژاپن است.

کوریتا در ادامه می گوید: در آن زمان فرستادن پیام کوتاه با محدودیت ۲۵۰ کاراکتری رو به رو بود و افراد برای بیان افکارشان به روش های کوتاه تری نیاز داشتند؛ «پیام های دیجیتالی تازه اول راه بود و من هم به کمبودهای این پیام ها می اندیشیدم».

اموجی به سرعت در دل مردم ژاپن جا باز کرد. در واقع اموجی نیز از کلماتی ژاپنی گرفته شده است؛ کلماتی به معنای عکس و حرف.

کوریتا پنج چهره ی اصلی را طراحی کرد؛ خوشحال، عصبانی، غمگین، شگفت‌زده و گیج.

برخی از این اموجی ها جای خود را در دل فرهنگ های مختلف باز کردند. مثلا قطره ای عرق که از گونه جاری است، معنایی جز اضطراب و دلشوره نمی تواند داشته باشد. البته بعضی از آنها نیز گیج کننده بودند.

و به این ترتیب، شرکت های غربی مانند اپل و گوگل اموجی را جهانی کردند.

بنا بر این گزارش، فیلمی توسط کمپانی سونی در سال ۲۰۱۷ ساخته شد که در آن زندگی یک اموجی در دنیای تلفن هوشمند و البته به صورت طنز به تصویر کشیده می شد.

کوریتا می گوید، این روزها نمی تواند با اموجی ها همانند گذشته ارتباط برقرار کند، چون آنها نسبت به طراحی اولیه بسیار تغییر کرده اند. هیچ گونه قراردادی برای پخش اموجی ها با او بسته نشده و هیچ گونه هزینه ای نیز به او پرداخت نشده است. به همین دلیل است که نام ‌او را زیاد نمی شنویم.

سال گذشته در موزه هنرهای مدرن نیویورک، نمایشگاهی به نام وی برپا شد؛ نمایشگاهی که در آن اشک کوریتا درآمد.

کوریتا می گوید: آنجا بودند. تمام چیزهایی که درگیرشان بوده ام. من نه هنرمندم و نه طراح. اما این موزه قدرت اموجی در تغییر سبک زندگی مردم را درک کرده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.