بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 122835 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲ - 14:50
متروی پاریس؛ فاقد امکانات رفاهی برای معلولان

متروی پاریس؛ فاقد امکانات رفاهی برای معلولان

یک مطالعه فرانسوی در مورد میزان حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت‌های مختلف جهان و خدمات به افرادی که دارای نیازهای ویژه هستند، نشان داده است که متروی پاریس بدترین شکل خدمات‌ را به افراد معلول ارائه داده است.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان عربی ( محمدرضا حمیدی ): از 303 ایستگاه مترو در پایتخت فرانسه، تنها 9 ایستگاه مجهز به راهروهای اتوماتیک و پله برقی هستند که اجازه می‌دهد افراد معلول بتوانند به راحتی بین ایستگاه‌های مختلف و خطوط مترو حرکت کنند. این مطالعه نشان داده است که مقامات فرانسه قصد دارند توجه بیشتری به مراقبت از معلولان داشته باشند و در این راستا درصدد یافتن راه‌حلی برای رفع مشکلات مربوط به تحرک آن‌ها در مترو پاریس، از طریق تجدید و گسترش برخی از ایستگاه‌ها، متناسب با صندلی چرخدار برای افراد معلول و افزایش توانایی معلولان در حرکت بدون کمک دیگران از طریق باز کردن درب‌ها به صورت خودکار هستند. با این حال تمام تلاش‌ها در مقایسه با تعداد افراد معلول در پایتخت فرانسه هنوز کافی نیست.

همچنین اداره حمل‌و‌نقل پاریس (RATP  ) عنوان کرده است که کمبود تجهیزات برای افراد معلول را با مشکل بازسازی بعضی از ایستگاه‌های پاریس مطابقت داده تا نیازهای معلولان را رفع کند؛ چراکه مهندسی این ایستگاه‌ها بسیار ظریف و حساس است. به همین دلیل این کمیسیون اظهار داشته که برای جبران این موانع، حمل‌و‌نقل عمومی در سطح شهر را افزایش داده و اتوبوس‌های مخصوص افراد معلول را طراحی کرده است که به این ترتیب معلولان بتوانند به راحتی سوار و پیاده شوند و همچنین در اتوبوس امکان چرخاندن صندلی‌های خود را داشته باشند.

 

بارسلونا بهترین است

گرچه مترو لندن بسیار قدمت بیشتری از مترو پاریس دارد اما به مراتب برای نیازهای معلولان سازگارتر است. در بین 270 ایستگاه مترو لندن، 50 ایستگاه آن مجهز به گردشگاه‌ها و پله‌های برقی است که علاوه بر معلولان برای مردم عادی نیز رفت‌و‌آمد آسان‌تر است. اما در بین متروهای جهان، متروی بارسلونا بهترین امکانات را داراست و از میان 156 ایستگاه مترویی که وجود دارد، 129 ایستگاه امکانات مناسبی برای افراد معلول فراهم کرده‌اند. این مطالعه نشان داده است که با توجه به وضعیت دشوار اقتصادی اسپانیا در مقایسه با فرانسه و انگلیس، اما این کشور کمک‌های اولیه را متوقف نکرده و امکانات مناسبی برای تمام مردم ارائه داده است.

این مطالعه به این نتیجه رسیده است که متروهای واشنگتن و لس‌آنجلس در رتبه نخست قرار دارند. خطوط مترو و قطارهای این دو شهر، راهروها، نردبان و آسانسورهای الکتریکی را که با نیازهای معلولین سازگار هستند، برای تسهیل تحرک در قطارها و در راهروهای ایستگاه‌ها فراهم کرده‌اند. با وجود انتقاد از متروی پاریس که به بدترین حالت برای افراد معلول طراحی شده است، اما یکی از زیباترین ایستگاه‌های مترو معرفی شده می‌باشد که الهام گرفته از معماری رنسانس اروپاست.

 

منبع:( SAYIDATY )

20 دسامبر 2017 برابر با 29 آذر 1396

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.