بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 139863 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۱ - 22:04
گوگل به کم قانع نیس همه چیز را باهم میخواهد

گوگل به کم قانع نیس همه چیز را باهم میخواهد

خودروهای بدون راننده ، رویایی است که از دهها سال پیش ذهن خودرسازان درگیر کرده بود و گوشه هایی از این رویای شگفت انگیز در فیلم های هالیودی به نمایش در می آمدند.

نوآوران آنلاین-

تحقق این رویا طی چند سال اخیر به واقعیت نزدیکتر شده است و چند نمونه از این محصولات اعجاب انگیز ساخته و با موفقیت هم آزمایش شده اند. اما هنوز کسی جرات استفاده از آن را ندارد و تنها شرکتهای بزرگی مثل گوگل ، حاضر به استفاده از این خودروهای هوشمند آن هم بدون سرنشین شده اند .  

خودروهای خودران از فناوری هوشمصنوعی برای تصمیمگیری بهره می برند و چون این تکنولوژی هنوز به بلوغ نرسیده ،استفاده از آن در خودروها با مخالفان سرسختی روبرو است . تهیدات سایبری، احتمال اشتباه در تصمیم گیری ها و عدم اعتماد مردم به استفاده از این خودروهای هوشمند ،ازجمله مسائل نگران کننده ای است که مخالفان بر آن پافشاری میکنند.

بدون شک اهمیت امنیت سایبری یکی از دغدغه هایی است که با هک شدن ترمز خودروهای جیپ دو چندان شد و باعث شد تا صدای مخالفان این خودروها با بلندتر از قبل به گوش مردم همه جهان برسد.

خودروهای هوشمند برای حرکت در شهرها و جادهها ، نیازمند اتصال به اینترنت و یا یک شبکه خاص است که این ارتباط تنها از طریق فناوری بی سیم میسر میشود و این موضوع میتواند به راحتی مورد استفاده هکرها قرار گیرد .

یکی دیگر از مشکلاتی که درحال حاضر برای استفاده از خودروهای خودران وجود دارد ، موضوع افزایش ترافیک است. سرعت این خودرو ها درحال حاضر کمتر از 70 کیلومتر بر ساعت است که بدون شک این سرعت میتواند در جاده ها و حتی شهرها هم  باعث ترافیک های سنگینی شود. البته به نظر می رسد  این موضوع با گذر زمان برطرف شود و اگر همه خودروهای موجود  در شهرها و جادهها ، تبدیل به خودران شوند می توان این انتظار را داشت که این مشکل به طور کامل برطرف شود ؛ اما گمان می رود تا رسیدن به آن روزها زمان زیادی باقی مانده باشد.

موضوع جای پارک نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که برای خودروهای خودران وجود دارد. به گفته کارشناسان خودروهای هوشمند چون از قوانین استاندارد پیروی می کنند برای پارک کردن  فضای زیادی نیاز دارند که این عامل باعث میشود تا جای پارک برای دیگر خودروها وجود نداشته باشد و وضعیت در شهرهای بدتر از قبل شود .

شاید هنوز برای فراگیر شدن خودران ها کمی زود باشد ؛ اما نمی توان آنها را نادیده گرفت و بدون شک آنها در چند سال آینده وارد جادهها خواهند شد.

کارشناسان معتقدند که تولید انبوه خودروهای خودران میتواند باعث کاهش چشمگیر تصادفات شود و اگر همه جوانب به خوبی پیش رود ، دیگر شاهد تصادفات شدید نخواهیم بود و آمار مرگ ومیر در تصادفات صفر میشود.

با روی کار آمدن خودران ها ، صندلی راننده عملا حذف خواهد شد و همه در خودروها نقش مسافر را ایفا می کنند و این موضوع میتواند باعث شود تا مسافران بیشتری در شهرها جابجا و در عین حال از امنیت و آرامش نیز برخوردار شوند.

به گفته محققان این خودروها تا سال 2050 ، بیشتر خیابان های کره زمین را تصاحب میکنند وبهتر است همه کشورها از حالا قوانین مرتبط با آنها را تدوین کنند.

جاه طلبی های گوگل

غول جستجوگر دنیا تنها شرکتی است که حاضر شده تا خودروهای هوشمند ساخت خود را در کشورهای مختلف آزمایش کند. البته تسلا هم به تازگی از خودروهایی بدون راننده خود پرده برداشته ؛اما هنوز به طور عملی آنها را وارد خیابانها نکرده است و این درحالی است که خودروهای گوگل چند سال پیش به منظور توسعه تصاویر نرم افزار «گوگل مپ» وارد خیابانهای کشور های مختلف شده است و بر اساس گفته های مسئولان گوگل ، تا به حال با موفقیت آزمایش شده اند.البته این خودرو ها تا به حال چندین با تصادف داشته اند که در بیشتر آنها مقصر شناخته نشدهاند .

فناوری‌هایی که در این خودرو به منظور هدایت آن و حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان مورد استفاده قرار گرفته شده است چندان جدید نیستند. چه از نظر سخت افزارهای مورد استفاده و چه نرم‌افزار و الگوریتم‌های بکار رفته در این خودرو باید بدانید که گوگل در طراحی سیستم هدایت خودروی خود از فناوری‌هایی استفاده کرده که بسیاری از آنها سال‌ها است که در حال کار هستند و آزمایشات ایمنی و امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، چرا که گوگل از فناوری‌های تضمین شده در این خودرو بهره جسته است.

خودروهای هوشمند گوگل که از آنها به عنوان خودروهای بدون راننده نیز یاد می شود، مجهز به نوعی نرم افزار هوش مصنوعی هستند که همه شرایط موجود در محیط اطراف خود را شناسایی کرده و از تصمیم گیری هایی شبیه به تصمیم گیری انسان تقلید می کند. این خودروها توانایی مسیریابی و رانندگی بصورت خودکار دارند که تا حد زیادی دخالت انسانی را کاهش داده و می توانند بدون حضور انسان نیز به راحتی به مقصدهای تعیین شده سفر کند.

سیستم خودروی هوشمند گوگل، علاوه بر اطلاعات دریافت شده در سیستم رایانه ای خودرو، اطلاعاتی را نیز از طریق ایجاد شبکه با دیگر خودروهای مجهز به این فناوری دریافت می کند و براساس نتایج به دست آمده از پردازش این اطلاعات مسیر حرکت خود را مشخص می کند. این حجم بسیار زیاد اطلاعات در این سیستم اشکالاتی را نیز بوجود آورده که طراحان گوگل، سیستم دیگری را طراحی کردند که اطلاعات و اخبار ترافیکی و همچنین آخرین اطلاعات مربوط به حرکت دیگر خودروها را از طریق یک سیستم نظارت جاده ای دریافت کرده و پس از بررسی، نسبت به تعیین مسیر حرکت خودرو تصمیم گیری می کرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.