بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 152930 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - 19:20
معرفی روشی موثر برای مدیریت بحران درکسب و کار

معرفی روشی موثر برای مدیریت بحران درکسب و کار

اگرچه مدیریت بحران واکنشی فوری است، اما مدیران خوب برای آن‌که از فشارها و استرس‌های ناشی از شرایط سخت خلاص شوند به راهکارهای عجولانه متوسل نمی‌شوند.

نوآوران آنلاین-

گاهی پیش میآید که سازمان شما با شرایط بحرانی و ناگواری روبهرو شود. ممکن است خبر مربوط به بحران را تلفنی دریافت کنید، گزارش خاصی را ببینید یا توییتی را خوانده باشید مبنی بر اینکه اتفاقی بحرانی رخ داده است؛ به هر حال به عنوان مدیر یک کسب و کار باید سریعا عکسالعمل نشان دهید. اگر خوششانس یا باهوش باشید، ممکن است برای مواجهه با بحرانهای احتمالی استراتژیهایی را طراحی کرده باشید؛ البته با وجود این باز هم باید بسرعت دست به کار شوید و اولویتهایی را مشخص کنید. تصمیمی که هنگام عکسالعمل نشاندادن به بحران میگیرید، میتواند بهای زیادی داشته باشد، به همین علت باید تمام شواهد و جوانب را بررسی کنید.

با وجود این تیم جانسون، (نویسنده کتاب رهبری بحران) اعتقاد دارد اولین اقدام رهبر یک کسب و کار در شرایط بحرانی این است که هیچ کاری انجام ندهد. وی در کتاب خود تشریح میکند که رهبران باید در برابر احساس واکنش سریع مقاومت کنند؛ از آنجا که آنان تحت فشار و استرس تصمیم مرگ و زندگی قرار دارند، نمیتوانند ذهن خود را متمرکز کنند و در نتیجه تصمیم نادرستی خواهند گرفت. بنابراین ابتدا کمی به خودتان فرصت تفکر بدهید. برای این منظور میتوانید مدتی تنها باشید یا با چند مشاور عالی که در ارزیابی زوایای بحران به شما کمک کنند، مشورت کنید.

تصور کنید بزرگترین مشتری شرکت تمام قراردادهایش را با شما لغو کرده است؛ قطعا حس وحشتناکی خواهید داشت. در این شرایط ابتدا 20 دقیقه پیاده روی کنید تا بتوانید افکارتان را دوباره متمرکز و روحیه خود را بازیابی کنید، سپس فکر کنید که بهترین اقدام چه خواهد بود. پس در موقعیتهای بحرانی ابتدا چند دقیقه به خودتان فرصت دهید تا تمرکز خود را دوباره به دست آورید، در ادامه اعضای تیم کسب و کارتان را جمع و سوالات زیر را مطرح کنید:

در مورد اتفاق پیش آمده، چه اطلاعاتی داریم؟

این بحران چه زمانی و چگونه رخ داده است؟

چه افرادی یا بخشهایی تحت تاثیر این بحران قرار گرفتهاند؟

تاکنون چه کارهایی در واکنش به این موضوع انجام دادهاند؟

پاسخهای اعضای تیم را منتشر کنید و از آنها بخواهید که هر چه سریعتر اطلاعات بیشتری را در مورد این اتفاق پیدا کنند. جانسون در کتاب خود مینویسد زمانی که شروع به تحقیق کردید، اقدام بعدی شما باید این باشد که یک توییت یا بیانیه کوتاه را در وبگاه شرکت منتشر کنید.

از تیم روابط عمومی بخواهید با محتوایی مناسب به پرسشهای زیر پاسخ دهند.

رهبر سازمان در شرایط پیش آمده چه وظیفهای دارد؟

نقش دیگر اعضای تیم چیست؟

در مرحله اول سازمان باید روی چه موضوعی تمرکز کند؟

برنامه شما برای مرحله بعد چیست؟

سازمان برای مدیریت کردن این بحران چه منابعی را لازم دارد؟

برای دستیابی به اهدافتان از پرسنل چه انتظاری دارید؟

توجه داشته باشید که عبور از بحران دشوار خواهد بود، اما اگر اقدامات اولیه بدرستی انجام شوند، احتمال بیشتری برای به سلامت گذشتن از توفان خواهید داشت.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.