بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 166615 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - 20:21
حمل و نقل عمومی در بروکسل در روزهایی با هوای آلوده «رایگان» شد

حمل و نقل عمومی در بروکسل در روزهایی با هوای آلوده «رایگان» شد

شورای شهر بروکسل همچنین اعلام کرد که در روزهایی با هوای آلوده سرعت خودروها باید به حدود یک سوم کاهش یابد و سوزاندن چوب برای شومینه‌ها نیز ممنوع است.

نوآوران آنلاین-شورای شهر بروکسل پس از دو روز بحث و گفتگو سرانجام اعلام کرد که در روزهایی که هوای پایتخت بلژیک آلوده است، استفاده از اتوبوس، تراموا، مترو و سیستم دوچرخه سواری شهری بطور کامل رایگان خواهد بود.

این تصمیم با هدف کاهش آلودگی‌های هوا و رعایت دستورالعمل‌های کیفیت هوا، مصوب اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

شورای شهر بروکسل همچنین اعلام کرد که در روزهایی با هوای آلوده سرعت خودروها باید به حدود یک سوم کاهش یابد و سوزاندن چوب برای شومینه‌ها نیز ممنوع است.

این مصوبه برای کسب تاییدیه‌های قضایی برای مقامات مربوطه فرستاده شده است و انتظار می‌رود تا تابستان ۲۰۱۸ اجرایی شود.

بروکسل با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، روزانه شاهد حرکت ۳۵۰ هزار خودرو در سطح شهر است و مقامات بروکسل در صدد هستند با کاهش فضا برای رفت و آمد خودروها، تسهیلات بیشتری را برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم کنند.

پاسکان اسمیت، وزیر حمل و نقل در دولت منطقه‌ای بروکسل می‌گوید: «تحقیقات نشان داده است که هرچه فضای بیشتری به خودروها اختصاص بدهید، خودروی بیشتری جذب خواهید کرد. به همین دلیل شهرهایی که تسهیلات بیشتری برای خودروها فراهم کرده‌اند (car-friendly cities) دارای تراکم خودروی بیشتری نیز هستند. باید در شهرها با دادن فضای بیشتر به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، مکان‌هایی را بوجود آورد که مردم بتوانند با یکدیگر ارتباط و دیدار داشته باشند.»

قرار است تمام اتوبوس‌های شهری بروکسل تا سال ۲۰۳۰ میلادی برقی شوند.

در این شهر همچنین اپلیکیشن‌هایی برای گوشی‌های تلفن تهیه شده که ساکنان بروکسل با نصب آن می‌توانند هر لحظه از وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف این شهر آگاه شوند.

مقامات بروکسل پروژۀ دیگری را نیز در دست اجرا دارند تا با کاهش شمار خودروها در سطح این شهر، تسهیلات بیشتری را برای امنیت و سلامت کودکان و خانواده ها فراهم آورند (child and family-friendly city).

بر اساس این پروژه اگرچه از ورود خودروها به شهر جلوگیری نمی‌شود اما قرار است میان شمار خودروها از یک سو و محیط زیست و سلامت کودکان و خانواده‌ها از سوی دیگر، تعادلی ایجاد شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.