بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 173218 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۱۹ - 12:57
عمر ۷۶درصد اتوبوس‌های‌ تهران به پایان ‌رسیده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد:

عمر ۷۶درصد اتوبوس‌های‌ تهران به پایان ‌رسیده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ۷۶ درصد اتوبوس‌ها و تمام خودروهای ون در حال تردد در تهران به پایان عمر خود رسیده است.

نوآوران آنلاین-کیومرث کلانتری در نشست با فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به اینکه در تهران آمایش سرزمین انجام نشده و جمعیت متراکمی در پهنه اندک جغرافیایی مستقر شده‌اند اظهار داشت: علاوه بر جمعیت ثابت حدود 3 میلیون نفر نیز جمعیت شناور در تهران داریم و در مجموع بیش از 20 درصد جمعیت کشور در تهران مستقر هستند.

وی بیان کرد: منابع آبی در تهران بسیار محدود است و 5 حوزه آبی در تهران و البرز وجود دارد که در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست قرار گرفته و حفاظت از آنها نیز بر عهده محیط‌زیست است، به طور کلی 29 درصد جغرافیای استان در محدوده حفاظتی و مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست است که بر همین اساس محیط‌زیست استان تهران نیازمند تقویت و سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم استان تهران آلودگی هوا به ویژه در نیمه دوم سال است افزود: 76 درصد اتوبوس‌ها و تمام خودروهای ون در حال تردد در تهران به پایان عمر خود رسیده که بر اساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر شده امسال 10 هزار دستگاه تاکسی جایگزین تاکسی‌های فرسوده شود که تاکنون تنها 300 دستگاه تاکسی جایگزین شده است.

کلانتری همچنین تصریح کرد: افزایش زیرساخت‌های مترو در کاهش آلودگی هوا تأثیر بسزایی دارد که در تهران نیز باید به توسعه خطوط مترو توجه ویژه‌ای معطوف شود چرا که توسعهحمل و نقل عمومی برای حفظ محیط زیست بسیار ضروری است و انتظار می‌رود دولت در این زمینه ورود کاملی داشته و سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: بخشی از عوارض آلایندگی را می‌توان به بهبود زیرساخت‌های مترو اختصاص داد، ضمن اینکه درآمدهای دیگر از جمله یارانه مترو و عوارض معاینه فنی نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، اگر نتوانیم در حوزه حمل و نقل عمومی اقدامات اثربخشی انجام دهیم قطعا وضعیت آلودگی هوا بدتر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در تهران به طور خوشبینانه 100 روز هوای ناسالم در سال داریم و در واقع بیش از نیمی از سال هوا آلوده است خاطرنشان کرد: متروی تهران در رنکینگ جهانی در رتبه 12 قرار دارد و صرفه‌جویی در انرژی، آب، برق و کاغذ نیز می‌تواند مترو را به عنوان یک دستگاه خدماتی پیشرو در مدیریت سبز استان تهران معرفی کند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.