نوآوران آنلاین-پیمان سنندجی ضمن بیان این مطلب گفت: با اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان ۱۷ شهریور در سال ۹۰، به روز کردن تکنولوژی قدیمی اتوبوس های برقی نیز انجام شد. البته اتوبوس های برقی باید تست های مخصوصی را پشت سر بگذارند که یکی از آن ها تست «۲۷۰ هزار» است، به این معنی که اتوبوس بعد از پیمایش ۲۷۰ هزار کیلومتر باید در معرض انواع تست ها قرار بگیرد که تمامی این موارد انجام شد.
وی با اشاره به قدمت اتوبوس های برقی در تهران ادامه داد: قدمت این اتوبوس ها در تهران به ۲۴ سال قبل بازمی گردد؛ آن زمان که اتوبوس های برقی در خط خیابان شهدا به سمت انتهای این خیابان سرویس دهی می کردند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: پس از ممنوعیت ورود اتوبوس به دور میدان امام حسین(ع)، مجبور به تغییر این خط شدیم و درحال حاضر یک خط اتوبوس برقی از انتهای خیابان ۱۷ شهریور تا میدان شهدا در حال سرویس دهی است.
وی از راه اندازی دو خط اتوبوس برقی دیگر خبر داد و گفت: یکی از این خطوط از میدان خراسان تا میدان راه آهن و دیگری از میدان خراسان به ترمینال جنوب راه اندازی می شود.
به گفته سنندجی؛ شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران ۶۳ دستگاه اتوبوس برقی در اختیار دارد که ۱۰ دستگاه آن در خط میدان شهدا در مدار بهره برداری است و ۵۳ دستگاه اتوبوس نیز وارد دو خط دیگر خواهند شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بهره برداری از خطوط جدید اتوبوس برقی را منوط به اجرای عملیات عمرانی دانست و گفت: قرار بود این خطوط سال گذشته راه اندازی شوند، اما به دلیل اجرای برخی از اقدامات عمرانی که بر عهده منطقه ۱۲ است، این امر به تاخیر افتاد. با این وجود به محض راه اندازی خطوط برقی، این دوخط آماده سرویس دهی خواهند بود.