بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
ظهور پدیده "خبر جعلی" در سایه رشد شبکه های اجتماعی
تحصیلات آکادمیک هنرمند نمی‌سازد
کد خبر: 175444 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۱ - 16:39
تضعیف برند فرش ایرانی / هند جایگزین ایران در بازارهای صادراتی شد
دبیر کارگروه فرش و صنایع دستی کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران در گفت و گو با نوآوران آنلاین :

تضعیف برند فرش ایرانی / هند جایگزین ایران در بازارهای صادراتی شد

در حال حاضر صنعت قالیبافی به عنوان یکی از قدیمی ترین صنایع کشور است که عمر چند هزار ساله آن نشان می دهد که این حرفه با تاروپود قوم ایرانی گره خورده است.شاید این ادعای گزافی نباشد که بگوییم تمام مردم جهان فرش دستباف را با برند ایران می شناسند و کسب وجه بین المللی در سال های گذشته حاصل تلاش بسیاری از هنرمندان ،تجار و دولتمردان بوده است.اما متاسفانه این بازار در سال های گذشته،کمی متزلزل شد و شاید این صنعت جایگاه جهانی خود را ازدست داد و باورود رقبای قدری چون پاکستان وهند به عقب رانده شد و نتوانست در قیمت و تنوع طرح با آنها مقابله کند

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط مرتضی میری، دبیر کارگروه فرش و صنایع دستی کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران در گفت و گو با نوآوران آنلاین در خصوص اهمیت برند و برند سازی در تولیدات ایرانی گفت: این موضوع بحث مهمی است از این جهت که یکی از نواقص فضای تولید و تجارت در ایران صنعت برندینگ است .

وی در ادامه یاد آور شد: فارغ از صادرات فرآورده های نفتی در تمام صدور کالا در حوزه سنتی همچنان این نقیصه را داریم.

وی در ادامه با بیان این که در دوران رونق فعالیت تجاری سخت نیست و لازم نیست برای فروش کالایی تلاش کرد یاد آور شد: در دوران رونق محصول به فروش می رود. اما برندینگ در دوران رکود اهمیت زیادی دارد از این نظر که برای معرفی و فروش کالا می تواند موثر واقع شود.  

دبیر کارگروه فرش و صنایع دستی کمیسیون توسعه صادرات ایران یاد آور شد: در حال حاضر نمونه بارز این نقیصه در بازار زعفران است. به دلیل عدم وجود برند مناسب در حال حاضر بازار بزرگی همچون زعفران را از دست می دهیم. به این دلیل که محصول زعفران ما در اسپانیا بسته می شود و ما از فضای ذهنی برندینگ دوریم . از سویی دیگر نیز چگونگی وارد شدن به این فضا را نمی دانیم .

این عضو اتاق بازرگانی ، در ادامه با بیان این که برندینگ در فضای تجارت حوزه متفاوتی محسوب می شود ادامه داد: در حال حاضر تمامی افرادی که در فضای کسب و کار فعالیت می کنند نیاز دارند به این که بخشی از هزینه ها را اختصاص بدهند به ایجاد یک هویت برای محصولات خود و هویت را در سیاست های تبلیغاتی لحاظ کنند و خود را به عنوان برند معرفی کنند.

میری افزود: تا زمانی که این نقیصه جبران نشود در رقابت ها توفیقی را کسب نخواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان این که موقعیت برند فرش ایران در حال تضعیف است یاد آور شد: در حال حاضر رشد عدد صادراتی پایدار نیست چرا که رقبا جلوتر از ما حرکت می کنند.

دبیر کارگروه فرش و صنایع دستی کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران افزود: در حال حاضر نام فرش ایرانی را دیگر کشورها از جمله هندی ها و پاکستانی ها به خوبی استفاده می کنند. اگرچه به طور کلی گردش مالی فرش دستباف کاهش یافته است اما سهم ایران نیز روندی نزولی دارد .

وی از تنزل رتبه صادراتی ایران در زمینه صادرات فرش خبر داد و افزود: ما رتبه اول را در صادرات فرش ایرانی به رتبه دوم از دست دادیم و هندی ها جایگزین ایران شده اند  .

میری ادامه داد: با سیر صعودی قیمت ارز در ایران قیمت تولید به کشور هند نزدیک تر می شود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد جایگاه ایران در بازار جهانی تقویت می شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.