بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 176234 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۲۲ - 11:56
دلایل ناکام‌ماندن هواپیمای ۱۴۰ در کشور

دلایل ناکام‌ماندن هواپیمای ۱۴۰ در کشور

رییس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به ناکامی پروژه ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ در کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر ساخت هواپیماهای ۸ تا ۱۹ نفره در دستور کار قرار دارد.

نوآوران آنلاین- دکتر امی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی در بخش هوایی افزود: در سند پیش بینی شده است که تا سال ۱۴۰۴ هواپیمای پهن پیکر مسافری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره را طراحی کنیم که این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف، در حال حاضر طراحی هواپیمای سبک ۲ تا ۱۹ نفره برنامه‌ریزی شده است.

امی با تاکید بر اینکه طراحی هواپیماهای ۲، ۴ و ۶ نفره در بخش خصوصی و دولتی انجام شده است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی ما برای ساخت هواپیماهای با ظرفیت بالاتر از آن هواپیماهای ۸ نفره تا ۱۹ نفره است که این طرح آغاز شده و در حال انجام است.

رییس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به تجربه ناموفق طراحی و ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰، تاکید کرد: طرح ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ یک طراحی داخلی نبود، بلکه انتقال فناوری بود که در انتقال فناوری برخی از شاخص‌ها در نظر گرفته نشده بود و از این نظر مشکلاتی ایجاد شد.

وی در خصوص دلایل سقوط این هواپیما توضیح داد: علت چند مورد سقوط این هواپیما این بود که در حمل مسافر و بار استانداردها رعایت نشده بود، به گونه‌ای که این هواپیما ۲۵۰ کیلوگرم بار اضافه داشت که حادثه‌ساز شد.

امی، عدم تناسب موتور این هواپیما با شرایط اقلیمی کشور را از دیگر دلایل عنوان کرد و یادآور شد: پرواز این هواپیما در شرایط آب و هوای گرم و با بار اضافه موجب سقوط آن شد، ولی استانداردها در طراحی بدنه و اویونیک ایران ۱۴۰ رعایت شده بود.

به گزارش ایسنا، هواپیمای ایران ۱۴۰ با مشارکت اوکراین و روسیه در ایران مونتاژ می‌شد که در ۱۹ مرداد سال ۹۳ در مسیر تهران - طبس با ۴۸ سرنشین هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد. پس از این حادثه که منجر به جان باختن ۴۰ نفر از سرنشینان این هواپیما شد، رییس‌جمهوری وقت دستور توقف پرواز این نوع هواپیماها را صادر کرد. 

ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ در دولت نهم تسریع شد و ۴ فروند از این نوع ساخته شد که اولین فروند آن در پرواز آزمایشی در اصفهان سقوط کرد.  هواپیمای ایران ۱۴۰ هواپیمایی کوچک برای حمل ۳۵ تا ۱۰۰ نفر مسافر از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر است. 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.