بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 176532 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۲۶ - 15:20
طنزهای قبلی دیگر جواب نمی‌دهد
برای تزریق شادی به تلویزیون

طنزهای قبلی دیگر جواب نمی‌دهد

کارگردان سریال «هوش سیاه» با اشاره به اینکه محتوای سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به سمت غم و اندوه رفته، معتقد است که باید درباره تخلیه روانی مردم در دستگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین سازمان صداوسیما فکری اندیشیده شود تا مردم با آرامش خاطر فردای خود را شروع کنند.

نوآوران آنلاین- مسعود آب‌پرور در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی تاثیر برنامه‌های نمایشی در فکر و روان مردم بیان کرد: فکر می‌کنم یک رسانه که شکل و شمایل رسانه ملی دارد، یعنی از یک تفکر سرچشمه می‌گیرد و قرار  است که وظیفه و ماموریت آن گرد آوردن یک ملت باشد، حتما باید مجموعه‌ای از افراد با در نظر گرفتن ضرورت‌های فرهنگی، ملی و سیاسی را دور هم جمع کند و اتاق فکری تشکیل دهد. همچنین یک مرام‌نامه، شیوه کار و رویه‌ای را برای آن رسانه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کند. صداوسیما ضمن اینکه اهداف تبلیغی را تشریح و ابلاغ می‌کند به لحاظ فرهنگی، فکری، روانی و اجتماعی حتما باید رویکردهای خاصی داشته و اهداف معینی را دنبال کند.

او با اشاره به وظیفه صداوسیما برای تخلیه روانی مردم اظهار کرد: اگر دچار و گرفتار فشار اقتصادی هستیم و این فشار مردم را آزرده‌خاطر می‌کند، حتما لازم است که درباره تخلیه روانی مردم در دستگاه‌ها، سازمان‌ها و همچنین سازمان صداوسیما فکری اندیشیده شود تا موجبات تخلیه روان آن‌ها را فراهم کنند که مردم با آرامش خاطر فردای خود را شروع کنند، نه اینکه به فشارهای روانی آن‌ها اضافه شود؛ بنابراین به یک اتاق فکر و برنامه‌ریزی نیاز دارد چون کار فرهنگی باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد.

کارگردان سریال‌های «زخم» و «لژیونر» ادامه داد: کشور ما جزو کشورهای خاص دنیاست که برنامه‌ریزی بلند مدت فرهنگی در  آن جواب نمی‌دهد، تقریبا هر روز یک ماجرای جدید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داریم که موجب دغدغه در جامعه می‌شود. به همین دلیل شاید عدم ثبات جامعه، سبب شده که صداوسیما از این شاخه به آن شاخه بپرد و خیلی وحدت رویه نداشته باشد؛ بنابراین سبب گله‌ بیش از پیش مخاطبان رسانه می‌شود.

آب‌پرور در پایان به تولید کارهای طنز اشاره کرد و گفت: به نسل جدیدی از کار طنز نیاز است؛ یعنی کار دوستان برنامه‌سازی که قبلا کار طنز کرده‌اند و موفق بودند تقریبا جواب نمی‌دهد و نیاز به کارهای جدیدی است تا اثرگذار باشد البته این مساله میزان ریسک را در سازمان صدا وسیما بالا می‌برد. اما کارهای جدید طنز باید ساخته شود و نسل جدید در حوزه طنز باید ورود پیدا کنند البته این نسل همیشه وجود دارند فقط به اعتماد بیشتر نیاز است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.