بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 178014 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۳ - 13:35
می‌ترسند به‌سمت طنز بروند!

می‌ترسند به‌سمت طنز بروند!

تهیه‌کننده سریال‌های «خانه به دوش» و «بزنگاه» می‌گوید که جای طنز در سریال‌های تلویزیونی خالی است و این مساله به کمبود نویسنده، بازیگر و کارگردان طنز بستگی دارد.

نوآوران آنلاین- ایرج محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی وضعیت طنز در تلویزیون اظهار کرد: جای طنز در سریال‌های تلویزیونی خالی است و این مساله به سه عنصر بستگی دارد؛ ابتدا اینکه نویسنده، بازیگر و کارگردان طنز کم هستند؛ بنابراین این تفکر که مسؤولان تلویزیون راهکارشان این است که سریال طنز نسازند، غلط است. قطعا مسؤولان می‌خواهند که کار طنز بیشتری پخش شود.

او با اشاره به تربیت نیروهای طناز بیان کرد: ما باید کارگردان، نویسنده و بازیگر ژانر طنز را در طول این سالیان تربیت می‌کردیم اما این کار را نکرده‌ایم. سینمای ما نیز نیاز مبرمی به طنز دارد و فیلم های طنز خوب فروش می‌کند بنابراین عده‌ای که کار طنز در تلویزیون انجام می‌دهند به سینما کوچ می‌کنند و دست تلویزیون خالی می‌ماند. البته سینما قاب متفاوتی است و باید کار طنز هم داشته باشد. همچنین مسؤولان ذی‌ربط، حتی تهیه‌کنندگان و نهادهای آموزشی باید در این سه بخش فعال شوند؛ یعنی به نویسنده، کارگردان و بازیگر طنز موقعیت دهیم و آن‌ها را پرورش بدهیم.

تهیه‌کننده سریال‌های «متهم گریخت» و «دردسرهای عظیم» با بیان اینکه کار طنز در تلویزیون پیچیده است، تصریح کرد: سازندگان طنز باید قصه‌سرایی داشته باشند و هم اینکه محدودیت‌هایی در طنز وجود دارد. معنا و مفهوم طنز این است که مشکلات جامعه را به شکل شیرین بیان کند و باید ظرفیت‌سازی شود. به هر حال تلویزیون برای عامه مردم است و چنین مشکلاتی به وجود می‌آید که گاهی قصه‌ها رو به تکرار می‌روند و بیننده به قصه تکراری عکس‌العمل خوبی نشان نمی‌دهد؛ بنابراین برای پروراندن قصه‌های جدید و با محدودیت و جسارت کار کردن باید ظرفیتی به وجود بیاید.

او ادامه داد: اگر مقداری سطح طنز پایین بیاید، منتقدان و خبرنگاران می‌گویند که این کار لوده شده است و سطح پایینی دارد. بنابراین برای بیان یک قصه طنز، هم به جسارت، ظرفیت و حمایت نیاز است. وقتی یک کار طنز پخش می‌شود که سطح آن پایین است، چنان هجمه‌ای وارد می‌شود که تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر می‌ترسند که به سمت این ژانر بروند. به دلیل اینکه می‌ترسند کار لوده شود.

محمدی  با بیان اینکه باید از کار طنز حمایت کرد، گفت: یک طرف تلویزیون، مخاطب و طرف دیگر منتقدان و خبرگزاری‌ها هستند که باید از کار طنز حمایت کنند. البته نه حمایت بیهوده، وقتی کاری ۲۰ یا ۳۰ درصد مخاطب داشته باشد باید به زحمت سازندگان آن احترام گذاشته شود که در پله بعدی بتوانند خود را بالا بکشند و ارتقاء کیفی پیدا کنند. طنز نیاز صد در صدی جامعه است و مسئولان تلویزیون می‌دانند که طنز یک اثری است که باید به آن توجه بیشتری شود.

تهیه‌کننده سریال‌های «هتل مروارید» و «قصه‌های تا به تا» خاطرنشان کرد: برای کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر کار ملودرام راحت‌تر است؛ ممکن است کار ملودرام مورد استقبال قرار بگیرد یا نگیرد، اگر مخاطبان استقبال کنند که برنده هستند ولی اگر از سریال ملودرامی استقبال نشود جزو آثار بد کارنامه بازیگر و کارگردان یا تهیه‌کننده کار گذاشته نمی‌شود اما اگر کارگردان جسارتی داشته باشد و طنز بسازد، اگر مردم را نخنداند کار شکست خورده است. در نتیجه هنرمندان محتاطانه به سمت طنز می‌روند. کار طنز حتما باید بِبَرد و اگر این اتفاق نیفتد شکست خورده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.