بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 178946 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۲۴ - 16:14
تلاش برای واگذاری مترو پرند به وزارت راه/ راهکار توسعه خط ۳

تلاش برای واگذاری مترو پرند به وزارت راه/ راهکار توسعه خط ۳

تکمیل خط متروی تهران-پرند متوقف شده است ،این درحالی است که پیمانکار این بخش اعلام آمادگی کرده بود در صورت ابلاغ مدیریت شهری پایتخت آن را عید امسال تکمیل و آماده بهره برداری کند .

نوآوران آنلاین- کارنامه مدیران کنونی شهرداری تهران در خصوص مترو مشخص است. ایمن سازی و تکمیل بخشی از خط ۷ تنها خروجی مترو در این ماه ها بوده است. هنوز وعده افتتاح بخشی از خط ۶ که قرار بود آبان ۹۶ به بهره برداری برسد اجرایی نشده، به نظر مدیران کنونی شهر آن میزان که از مترو سخن می گویند دغدغه توسعه مترو را ندارند و در این مدت سعی کرده اند با واگذاری بخشی از شبکه مترو تهران به وزارت راه مانع تحقق توسعه و کارایی مترو تهران شوند .

در متن نامه معاون حمل و نقل به دفتر شهردار که سال گذشته (96) نوشته شده،  آمده است :خط مترو حدفاصل فرودگاه امام (ره) تا شهر پرند حدود ۹ کیلومتر است که به عنوان آخرین مرحله و فاز سوم مترو تهران-پرند برنامه ریزی شده است. در حال حاضر پیشرفت حدود ۴۵ درصدی داشته به نحوی که مسیر زیرسازی و ابنیه فنی و پل ها احداث و همچنین سازه ایستگاه پرند اجرا شده و حتی در بخش کوچکی نیز ریل گذاری شده است.

برای تکمیل و راه اندازی این بخش از خط حدود ۳۲۴ میلیارد تومان بودجه نیاز است که در صورت تأمین می توان کمتر از یک سال این فاز را به بهره برداری رساند.

در بخش دیگری از این نامه یادآوری شده است : تأمین بودجه این خط به عهده دولت است و در بودجه امسال برای این پروژه ۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تاکنون ۲۴ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تخصیص داده شده، برای سال آتی (۹۷) نیز حدود ۱۸ میلیارد پیش بینی شده که با این روند تأمین مالی، راه اندازی این خط ابهامات زیادی خواهد داشت. پیشنهاد می شود با توجه به مسئولیت وزارت راه، در خصوص خطوط حومه، ادامه اجرای این خط به وزارت راه و شهرسازی واگذار شود.

در حالی در تمام این ماه ها مترو پرند متوقف شده است که بهره برداری از آن می تواند بخش قابل توجهی از سفرهای روزانه از پرند را به پایتخت پوشش دهد و مانند خط ۵(مترو تهران-کرج ) کارایی داشته باشد.

بر اساس نامه نماینده  شهر پرند بخش عمده ای از این پروژه  انجام شده وبخش باقی مانده نیز در زمان بهره برداری لازم نیست .

در بخشی از نامه ای که نماینده پرند به شهردار وقت نوشته، اعلام کرده بودکه زیرساخت های این خط تا ۹۰ درصد آماده است و پیمانکار نیز آماده است با ارائه ابلاغیه، آن را ادامه دهد و تا عید امسال (سال ۹۷) مترو به پرند برسد. همچنین برای تامین هزینه ها، شهر جدید پرند اعلام امادگی کرده است  که با واگذاری زمین به پیمانکار این هزینه ها را تامین کند اما از سوی مسئولان ترافیکی پایتخت این موضوع پیگیری نشده است .

راهکار توسعه خط ۳ مترو

یکی دیگر از بخش های متوقف شده که به تازگی مسئولان شهری اعلام کرده اند دیگر نمی توان آن را به سمت نیاوران توسعه داد، خط ۳ از ایستگاه نوبنیاد به نیاوران است. به گفته کارشناسان، این توسعه امکان پذیر است اما هزینه آن بیش از هزینه مسیر گذشته است. خط جدیدی  که مشاور به عنوان خط ۱۰ طراحی کرده است، تقریبا این مسیر را پوشش می دهد.  

پیشنهادی که در حال بررسی است؛ استفاده از مسیر اندرزگو با طول کمتر  نسبت به نیاوران و استفاده از یک سیستم شاتل مثل فرودگاه مهرآباد در عمق کمتر بین خط یک و سه است و قطار را هم می شود از همان سه راهی اقدسیه به مسیر وارد کرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.