بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 180105 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - 12:06
مدیریت‌ناپذیری موتورها بلای جان هوای تهران

مدیریت‌ناپذیری موتورها بلای جان هوای تهران

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها به یک ناوگان مدیریت ناپذیر تبدیل شده‌اند، گفت: از آنجا که موضوع موتورسیکلت‌ها جنبه‌های اجتماعی و امنیتی دارد، ساماندهی این دستگاه‌ها باید در سطح وزارت کشور مطرح شود.

نوآوران آنلاین- وحید حسینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سهم بالای موتورسیکلت‌ها در انتشار گازها و ذرات آلاینده چه تدبیری برای مدیریت این دستگاه‌ها اندیشیده شده است؟ به ایسنا گفت: بر اساس برآورد انجام شده در مورد میزان آلایندگی دستگاه‌های مختلف متحرک در تهران، یک موتورسیکلت کاربراتوری شش برابر آلاینده‌تر از یک دستگاه خودرو است متاسفانه هنوز هیچ راهی برای ساماندهی این دستگاه به شدت آلاینده وجود ندارد و همین روند باعث شده که موتورسیکلت‌ها به یک ناوگان مدیریت‌ناپذیر تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر از طریق اجرای طرح اصلاحی مثل طرح کاهش (LEZ) سعی شده سیاستی برای ساماندهی و مدیریت خودروهای سبک و سنگین اعمال شود اما در این میان تنها غایب همه این طرح‌های بازدارنده محیط زیستی، «موتورسیکلت‌ها» بوده‌اند. حسینی ضمن تایید این نکته که موتورسیکلت‌ها در قالب طرح کاهش یا طرح ترافیک نمی‌گنجند، اظهار کرد: وقتی در مورد موتورسیکلت‌ صحبت می‌کنیم، با یک پدیده به شدت پیچیده مواجه هستیم چون تعداد قابل توجهی از موتورها در زمینه سند و پلاک دچار اشکال هستند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مشکل مهم دیگر در مورد موتورسیکلت‌ها نبود ضمانت اجرایی برای اخذ جرایم این دستگاه‌ها است. افزون بر اینها، واقعیت غیر قابل انکار در جامعه ما این است که موتورسیکلتی که جلب و به پارکینگ منتقل می‌شود، صاحب آن دیگر دلیلی برای این ندارد که دنبال ترخیص موتور خود باشد، بنابراین ملغمه‌ای از مدیریت‌ناپذیری در مورد موتورها وجود دارد.

به گفته حسینی، از آنجا که موضوع موتورسیکلت‌ها جنبه‌های اجتماعی و امنیتی دارد، ساماندهی این دستگاه‌ باید در سطح وزارت کشور مطرح شود البته یک سال و نیم پیش در شورای عالی ترافیک کشور مصوبه‌ای دارای بندهای متعدد در مورد موتورسیکلت‌ها تصویب شد اما به اجرا نرسید. افزون بر اینها، اقدام خوبی که در سال‌های گذشته با هدف کنترل آلودگی موتورسیکلت‌ها انجام شده، تصویب ممنوعیت تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری است و شرکت‌های موتورسیکلـت‌ساز موظف شدند که از ابتدای سال ۹۶ موتورسیکلت انژکتوری تولید کنند.

وی در پایان با اشاره به آیین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک مبنی بر اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده در ازای هر دستگاه موتورسیکلت انژکتوری جدید، گفت: البته همه تولید کننده‌ها موظف شده‌اند که۱۰ درصد تولیداتشان موتور برقی باشد اما متاسفانه تاکنون در این زمینه هیچ قدمی برداشته نشده و وزارت صنعت به وظایف خود عمل نکرده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.