بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 183712 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۸ - 11:49
تحریم‌ها، بهانه موتورسازان برای سود بیشتر

تحریم‌ها، بهانه موتورسازان برای سود بیشتر

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن انتقاد از تصمیم هیات دولت مبنی بر به تعویق انداختن اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده ربطی به تحریم‌ها ندارد و موتورسازان تحریم‌ها را بهانه قرار دادند تا سود بیشتری ببرند. این گونه تصمیم‌گیری‌ها هزینه‌های اجتماعی نیز در پی دارد.

نوآوران آنلاین- حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه قانون هوای پاک به ازای هر موتور انژکتوری که وارد بازار می‌شود یک موتور سیکلت کاربراتوری فرسوده باید از چرخ حمل و نقل خارج شود، اظهار کرد: متاسفانه موتورسازان با لابی و پیش‌کشیدن مسائل تحریم و مشکلات اقتصادی توانستند وزارت صنعت را تشویق کنند که این موضوع را در هیات دولت مطرح کند و اجرای آیین نامه قانون هوای پاک را به تعویق بیندازند.

وی با اشاره به اینکه اسقاط یک موتور فرسوده حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد، تصریح کرد: یک موتور کاربراتوری بطور میانگین ۱۵ گرم آلودگی به ازای هر کیلومتر پیمایش تولید می‌کند درحالی‌که اگر همان موتورسیکلت مجهز به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری شود، میزان تولید آلودگی آن به زیر دو گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا می‌کند بنابراین تعویق این آیین‌نامه قانونی هزینه‌های اجتماعی در پی دارد.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه اجرای آیین‌نامه اسقاط موتور سیکلت‌های کاربراتوری سبب می‌شد که در یک دوره چند ساله موتورهای کاربراتوری تهران از چرخه حمل و نقل خارج شوند و دیگر این منبع آلاینده را در پایتخت نداشته باشیم، گفت: اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده ربطی به تحریم‌ها ندارد چرا که در حال حاضر برخی از قسمت‌های موتورسیکلت‌های انژکتوری از خارج از کشور بدون مشکل خاصی وارد می‌شود. موتورسازان تحریم‌ها را بهانه قرار دادند تا سود بیشتری ببرند و برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده هزینه نکنند.

شهیدزاده با اشاره به توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری شده در کشور وجود دارد که حدود ۳ میلیون از آن‌ها در شهر تهران تردد می‌کنند.

بیش از ۵۰ درصد موتورسیکلت‌های کاربراتوری تهران فرسوده هستند

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه بر اساس مصوبه ابلاغی آیین‌نامه‌های اجرایی هوای پاک، بیش از ۵۰ درصد از موتورسیکلت‌های کاربراتوری شهر تهران فرسوده هستند، گفت: در صورت عدم اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده فعلی، روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.