بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 67333 | تاریخ : ۱۳۹۶/۷/۱۰ - 12:07
درامد میلیاردی بازیگران مشهور  از ویلاهای شمال

درامد میلیاردی بازیگران مشهور از ویلاهای شمال

اکنون شمار سلبریتی‌هایی که این گونه یک شبه صاحب درآمدی میلیاردی می‌شوند، دو رقمی شده و بر خلاف گذشته، این تجارت محدود به انگشتان یک دست نیست. هم اکنون بسیاری از سلبریتی‌ها برای چنین ویلاهایی، اساساً رقمی پرداخت نمی‌کنند و کاملاً رایگان ویلا به نامشان سند می‌خورد.

نوآوران آنلاین- شماری از سلبریتی‌ها و چهره‌های پرطرفدار سینمایی و ورزشی، از شکل گیری یک بازار جدید در شمال تهران، درآمدی بسیار کلان تر از فعالیت‌های مرسومشان به دست آورده‌اند و صرفاً با سکونت گاه به گاهی در یک ویلای تفریحی، صاحب آن ویلای میلیاردی شده‌اند؛ رویکردی که ظاهراً با پیشنهاد برخی انبوه سازان در مناطق شمالی ایران آغاز و اکنون مرسوم شده است.

سلبریتی‌های ایران توانسته‌اند در سال‌های اخیر، برخی درآمدهای مشابه سلبریتی‌های سایر کشورها را فعال کنند و اکنون شمار بازیگران، ورزشکاران و سلبریتی‌های اینترنتی ـ که از طریق تبلیغ یک کالا، درآمدهای قابل توجهی کسب می‌کنند ـ رو به فزونی گذاشته و این بازار رو گسترش و در حال توسعه است.

البته سلبریتی‌ها روش‌های دیگری که چهره‌های مشهور غربی به کار می‌برند، نیز برای کسب درآمد به کار گرفته‌اند و از تبلیغ پزشک، دندان پزشک، مزون و کافه و... که می‌روند نیز برای کسب درآمد و یا صفر شدن هزینه‌ها بهره‌برداری می‌کنند و بدین ترتیب، هنرمندان می‌توانند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ـ که محدودیتی برای چنین تبلیغاتی ندارد ـ برای چندصد هزار تا چند میلیون مخاطب‌شان این تبلیغات مستقیم یا غیرمستقیم را عرضه نمایند.

در این میان؛ اما روش‌های عجیبی نیز برای کسب درآمد در حال گسترش است که بیش از آنکه ابتکار عمل سلبریتی‌ها باشد، مدل‌های تجاری صاحبان برخی کسب و کارها بوده است. عجیب‌ترین روش، واگذاری ویلا با سلبریتی‌ها برای ارزش مضاعف یافتن مجموعه‌های ویلا در مناطق مختلف شمال کشور است؛ رویکردی که در گذشته نیز وجود داشت اما اکنون دامنه وسیع‌تری یافته است.

از گذشته، برخی صاحبان ویلا برای ارزش بخشیدن به یک مجموعه ویلا و حتی فروختن به قیمتی بالاتر از حد معمول، یکی از ویلاها را به قیمتی بسیار نازل به یکی از ستاره‌های مطرح فوتبال ایران یا یکی از بازیگران مطرح می‌فروختند. با توجه به رفت و آمد این چهره‌ها، بازارگرمی صاحب مجموعه ویلا برای فروش سایر ویلاها نتیجه می‌داد و عرضه مجموعه ویلا در کمال شگفتی با استقبال خریداران روبه رو می‌شد.

اکنون شمار سلبریتی‌هایی که این گونه یک شبه صاحب درآمدی میلیاردی می‌شوند، دو رقمی شده و بر خلاف گذشته این تجارتمحدود به انگشتان یک دست نمی شود. هم اکنون بسیاری از سلبریتی‌ها، برای چنین ویلاهایی اساساً رقمی پرداخت نمی‌کنند و کاملاً رایگان ویلا به نامشان سند می‌خورد و صاحب یک یا چند ملک میلیاردی در شمال ایران می‌شوند.

البته عدم حضور مکرر این چهره‌ها در ویلاهای واگذار شده و یا فروش سریع این ویلاها، باعث شده تا برخی ویلاسازان نیز دست به کار شوند و تمهیدات و تعهدات حقوقی در قبال واگذاری ویلا در نظر بگیرند. از جمله این تعهدات، عدم امکان واگذاری ویلا برای یک دوره زمانی مشخص (دو تا پنج سال) توسط سلبریتی به غیر و تعهد به بهره برداری مستمر از ویلاست.

تخمین زده می‌شود، یکی از بازیگران که در این زمینه جزو اولین‌ها بوده، درآمدش در چند سال اخیر از این طریق و با مالکیت تعداد قابل توجهی ویلا در نقاط مختلف شمال کشور، از مجموعه دستمزدهایش در سینما و سایر شاخه‌های هنری که فعال بوده، بیشتر بوده است؛ هرچند به دلیل عدم شفافیت درآمدهای چهره‌ها در ایران و عدم علاقه مندی صاحبان کسب و کارها به علنی شدن جزئیات این توافق‌های مالی، نمی‌توان ارزیابی دقیقی داشت.

هرچند طیف وسیعی از چهره‌های ورزشی و هنری ایران از دستیابی به چنین درآمدهای محروم هستند، برخی چهره‌ها که لزوماً بازیدرخشانی ندارند، به چنین درآمدهای کلانی دست می‌یابند که جزو مزیت‌های برخورداری از طرفداران میلیونی و محبوبیت و نه الزاماً به منزله موفقیت حرفه‌ای است. دور از انتظار نیست که چنین روش‌های کسب درآمد بیش از اینها گسترش یابد.

این فضا البته بسترساز حواشی نیز شده و برخی برای ارزش بخشیدن با املاکشان، بخشی از املاک و یا املاک جنبی را در مالکیت چهره‌های سیاسی، فرهنگی یا ورزشی می‌خوانند و در واقع بدون بخشیدن ویلا سعی می‌کنند از مزایای تبلیغاتی بهره برداری کنند که در مواردی ـ به ویژه درباره سیاسیون ـ منجر به حواشی و دردسرهایی برای صاحبان املاک که چنین شایعاتی به راه انداخته بودند، شده است؛ بنابراین، اگر قصد خرید ویلا در همسایگی فلان بازیگر زن یا مرد سینمای ایران را دارید، ابتدا مطمئن شوید که واقعاً او صاحب ویلاست و سالی یک بار سری به ویلا می‌زند!

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.