بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 151342 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۸ - 13:03
تربیت معلم دانشی – مهارتی راهبرد جدید دانشگاه فرهنگیان است

تربیت معلم دانشی – مهارتی راهبرد جدید دانشگاه فرهنگیان است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم ترین دغدغه‌های خود در این سمت را به حداکثر رساندن ظرفیت پذیرش منابع انسانی کارامد در کسوت معلم برای سال‌های آینده معرفی کرد.

نوآوران آنلاین- حسین خنیفر در گفت‌و‌گو با پانا با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع ورود نیروی انسانی به نظام یا بدنه تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده است گفت:‌ امیدوارم بتوانیم با احیا و بهسازی پردیس‌ها و مراکز همچنین اخذ مجوزهای لازم استخدامی و تعیین رشته‌های مختلف گام‌های مثبتی در دانشگاه فرهنگیان برداریم.

خنیفر با بیان اینکه باید به جایی برسیم که میزان معلم بیش از ظرفیت مورد نیاز باشد افزود: از تربیت معلم شایسته و بامطالعه هیچ وقت ضرر نخواهیم کرد و در این حالت است که حرکت از کمیت به سمت کیفیت موضوعیت پیدا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه «در بدو ورودم به دانشگاه فرهنگیان این دانشگاه را دانشگاه شریف فرهنگیان توصیف کردم» اظهار کرد: بهترین و موثرترین معلمان کشور ما معلمانی هستند که در نظام تعلیم و تربیت رسمی آموزش معلمی و مراکز تربیت معلم تحصیل‌ کرده‌ و  پرورش یافته‌اند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با توجه به رویکرد دیگر این دانشگاه در توسعه آموزش‌های مهارتی گفت: عبور از معلم دانشی به سمت تربیت معلم دانشی- مهارتی یکی از راهبردهای جدید ما خواهد بود و من در مدت کوتاه انتصابم به سمت کنونی، ظرفیت‌های خالی دانشگاه را به منظور اجرایی کردن این رویکرد را احصا کرده‌ام.

خنیفر بیان کرد: اکنون بین 15 هزار تا 20 هزار ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان داریم که می توانیم نیرو جذب کنیم. علاوه بر احصا کردن این ظرفیت ارتباط مستمری با آموزش و پرورش برای تصمیم گیری در خصوص ردیف استخدامی داشتیم.

وی افزود: برای مهارتی کردن آموزش‌ها باید استادان از مهارت‌های تدریس پیشرفته برخوردار شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ابزارهای کاربردی در داخل کلاس درس نیز به مهارتی کردن آموزش‌ها کمک می‌کند. کلاس‌های درس نباید بی‌روح باشد. بهترین کلاس‌های درس کلاس‌های چندصندلی است حتی می‌توان کلاس‌های کارگاهی را راه‌اندازی کرد.

خنیفر با تاکید بر اینکه تربیت نیروی ماهر فضای فیزیکی مناسب می طلبد اظهار کرد: نگاه در سطح ملی به مدرسه باید از یک مکان مکان مصرفی به کاخ آموزشی تغییر پیدا کند تا بتوانیم مدارس را تجهیز کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای پیشرفت دانشگاه فرهنگیان در درازمدت دارد گفت: قطب بندی کشور در 10 قطب و ایجاد کارگاه‌ها در این قطب ها از جمله برنامه های مهم به شمار می رود.

خنیفر بیان کرد: آموزش های کپسولی راه اندازی می‌شود تا معلمان و استادان با مدل ها و روش‌های مدرن آشنا شوند همچنین در زمینه توسعه مراکز و پردس‌ها باید در جهت مقاوم‌سازی، بهسازی و بازسازی ساختمان‌های مستهلک گام برداریم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره نسبت هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: این نسبت اکنون رقم جالبی نیست بنابراین کمیته جذب دانشگاه تلاش می‌کند به شرط اختصاص ردیف جذب، نسبت یادشده را ارتقا دهد. گذشته از این، باید یادآور شد که بسیاری از استادان ما در حال رسیدن به مرحله بازنشستگی هستند و در آینده نه‌چندان دور نیاز به جایگزین دارند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.