بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/07
شماره 2595 - تاریخ 1403/09/07
آخرین اخبار
تأملی پیرامون جرایم محیط زیستی
بی ادعا، باجنبه،جنتلمن و تحصیل کرده
این تیم زور ندارد!
نیمه اول زدند و نیمه دوم خوردند
حدود اختیار عمل کارگردان دربرابر متن دراماتیک
حرفم را با ساز می‌زنم
زنانه شدن چهره آسیب های اجتماعی
ضرورت تدوین نقشه راه ارتقای بهره‌وری ملی
ارتباط روابط‌ عمومی و رسانه؛ دوستی یا دشمنی؟
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (6 آذر 1443)
جامعه را وارد بازی کنید
تلخک با موضوع: خاموشی و برق گرفتگی!
آزادی در اندیشه دینی
عینیت اجتماعی (۶)
نمایش «دیگری شبیه خودش» در تماشاخانه استاد مشایخی
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
کد خبر: 91667 | تاریخ : ۱۳۹۶/۷/۲۹ - 16:52
صادرات محصولات جدید سایپا به شبکه جهانی

صادرات محصولات جدید سایپا به شبکه جهانی

محسن جوان گفت: برای اولین بار محصولات جدید سایپا همزمان با عرضه در بازار داخل در بازارهای صادراتی هدف عرضه خواهند شد. به همین منظور برای اولین بار همزمان با تولید و عرضه محصول جدید ساینا اتوماتیک در داخل کشور، این خودرو در بازارهای صادراتی نیز عرضه خواهد شد.

نوآوران آنلاین-به گزارش سایپا نیوز به نقل از روزنامه دنیای خودرو ، وضعیت صادرات خودرو از کشورمان در یکی دو سال اخیر به دلایل مختلفی از جمله عدم تنوع، قیمت نفت و وضعیت سیاسی و اقتصادی بازارهای هدف خودروسازان با افت رو به رو بوده است. در این بین اما خودروسازان برنامه‌های مختلفی را برای رونق دوباره صادرات در نظر گرفته‌اند. در همین زمینه روزنامه دنیای خودرو با محسن جوان معاون صادرات و امور بین الملل گروه سایپا به گفت و گو پرداخته است.
وی از سیاست و رویکرد جدید سایپا در عرصه  صادرات خبر می‌دهد و می‌گوید که قرار است همزمان به عرضه محصولات جدی این گروه در داخل کشور، عرضه آن در بازارهای خارجی نیز شروع شود. ساینا اتومات و کوییک دو محصول جدید سایپا که مورد استقبال خارجی‌ها قرارگرفته اند، اولین محصولاتی هستند که همزمان با داخل در بازارهای صادراتی نیز عرضه می‌شوند.
وضعیت صادرات خودروهای جدید گروه خودروسازی سایپا به چه شکل است؟
ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که برای اولین بار محصولات جدید سایپا همزمان با عرضه در بازار داخل در بازارهای صادراتی هدف عرضه خواهند شد. به همین منظور برای اولین بار همزمان با تولید و عرضه محصول جدید ساینا اتوماتیک در داخل کشور، این خودرو در بازارهای صادراتی نیز عرضه خواهد شد.
استقبال از ساینا اتوماتیک در خارج از کشور چگونه بوده است؟
ساینا اتوماتیک تاکنون در چند نمایشگاه بین المللی خارجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است که با استقبال بسیار خوبی رو به رو بوده است.
گروه سایپا چه استراتژی و برنامه‌ای در خصوص صادرات خودرو دارد؟
استراتژی گروه سایپا در حوزه صادرات بر مبنای سیاست گذاری کلی صنعت خودروی کشور، دست یابی به صادرات ۳۰ درصدی از محصولات تولیدی مطابق با برنامه ۱۴۰۴ است که با رویکرد بسیار مثبت مدیریت ارشد گروه سایپا پیشگامی سایپا در صادرات همچنان استمرار خواهد داشت.
برای دست‌یابی به برنامه‌ و افق ۱۴۰۴ در خصوص صادرات خودرو چه اقداماتی از سوی شرکت شما انجام شده و یا انجام خواهد شد؟
براساس اصول بازاریابی، اولین اصل در صادرات خودرو، اصل محصول است به این معنی که با تنوع در سبد محصولات بتوانیم پاسخگوی نیازهای به روز مشتریان در بازارهای هدف باشیم که خوشبختانه با تغییر رویکرد در برنامه های توسعه محصول سایپا علی رغم همه مشکلات اقتصادی، تحول مالی خوبی در گروه سایپا انجام شده و در آینده شاهد تنوع سبد محصولات و عرضه خودروهای جدید متناسب با استانداردهای روز دنیا و مجهز به آپشن های متنوع خواهیم بود.
در یکی دو سال گذشته وضعیت صادرات خودرو از کشورمان خیلی مناسب نبوده است. با چه رویکردی می‌توانیم صادرات را استمرار ببخشیم؟
توسعه محصول در سایپابا روند مناسب و با شتاب خوبی پیش‌ می‌رود. وقتی که محصولات جدید در قالب برنامه مشخص به بازار عرضه می شوند به سرعت در سبد صادرات گروه قرار می گیرند و بر این اساس با توجه به ضرورت به روزآوری محصولات برای حضور در بازارهای جهانی، خواهیم توانست به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم و با عرضه محصولات جدیدتر چرخه حضور گروه سایپا در بازارهای صادراتی با قوت بیشتری استمرار خواهد یافت.
این تنوع محصول در سایپا چه تاثیری در صادرات این شرکت‌ خواهد گذاشت؟
با تنوع سبد محصولات سایپا، بازارهای صادرات فعلی فعال تر خواهند شد و شاهد حضور پرقدرت در بازارهای جدید خواهیم بود زیرا محصولات جدید سایپا متناسب با استانداردهای روز دنیا تولید و روانه بازار خواهند شد.سیاست گروه خودروسازی سایپا در بخش صادرات عرضه همزمان محصولات جدید در داخل کشور و بازارهای صادراتی است که برنامه ریزی ویژه ای برای عرضه ساینااتوماتیک و خودرو کوییک در بازارهای هدف صورت گرفته و در دست اجرا داریم.
چه محصولاتی بیشترین سهم را در صادرات گروه سایپا داشته‌اند؟
سهم عمده صادرات خودرویی گروه سایپا، مربوط به خانواده پراید است. در سال های اخیر خودروی تیبا صندوقدار و تیبا هاچ بک نیز به سبد محصولات صادراتی سایپا اضافه شده اند.
فکر می‌کنید با توجه به برنامه‌های سایپا در معرفی محصولات جدید که به صورت هر ساله خواهد بود در آینده چه شرایطی در بازار صادرات خواهید داشت؟
با توجه به پلتفرم های جدید سایپا که در آینده ای نزدیک وارد بازار خواهند شد، حضور سایپا در بازارهای صادراتی حجم وسیعتری از تقاضاها را پاسخ خواهد داد و صادرات سایپا به شرایط مطلوب تری خواهد رسید.
رقابت بسیاری برای فروش خودرو در جهان وجود دارد. چگونه می‌توان از بازار جهانی کسب سهم کرد؟
از مجموع ۷۰ میلیون خودروی سواری که در سال ۲۰۱۷در جهان تولید خواهد شد گرفتن سهم صادرات با توجه به محدودیت های مختلف کار بسیار سخت و پیچیده ای است اما گروه سایپا با تنوع در محصولات تولیدی خواهد توانست سهم عمده ای از بازار صادرات خودرو کشور را همانند یک دهه گذشته از آن خود کند. چنانچه علیرغم کاهش صادرات خودرو وقطعات در شش ماه ابتدایی سال ۹۶، گروه خودروسازی سایپا همچنان سهم ۷۰درصدی از مجموع صادرات کل کشور را در اختیار دارد.
بازارهای هدف گروه خودروسازی سایپا شامل چه کشورهایی است؟
گروه سایپا تاکنون در بازار خاورمیانه در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و در آسیای میانه در کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، ازبکستان و در آفریقا در کشورهای مصر، تونس، لیبی( قبل از جنگ)، الجزایر، سنگال، ساحل عاج، سودان و جیبوتی و در آمریکای لاتین در کشور ونزوئلا حضور فعال و چشمگیری داشته است و این حضور، با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
شرکت سایپا چه برنامه‌هایی برای آینده و به صورت بلند مدت دارد؟
ببینید دلایل موفقیت در صادرات ۷۰ درصدی صنعت خودروی کشور کره جنوبی حضور در بازارهای بزرگ و پایدار با تولید محصولات متنوع در رده های مختلف براساس استانداردهای روز دنیا و متناسب با نیاز مشتریان بوده است. هدف گذاری صادرات گروه سایپا تا سال ۲۰۲۵ تحقق ۳۰ درصدی صادرات محصولات تولیدی در بازارهای فعلی و بازارهای جدید هدف است که با توجه به سیاست های تشویقی دولت و برنامه های توسعه محصول گروه سایپا این هدف گذاری قابل دست یابی است و برای تحقق این هدف بزرگ به سمت بازارهای پایدار، باثبات و با حجم وسیع تری خواهیم رفت.
برای ورود به بازارهای بزرگ به چه مواردی نیاز داریم؟
برای ورود به بازارهای پایدار و بزرگ نیازمند فراهم آوردن اسباب بزرگی هستیم و برای اینکه بتوانیم وارد بازارهای بزرگ جهانی شویم قدم اول این است که وارد دروازه ورود به این بازارها شویم به عبارت دیگر باید بتوانیم وارد بازار کشورهای روسیه، ترکیه و کشورهای شرق اروپا شویم و بعد از ایجاد استانداردهای روز دنیا در خودروهای تولیدی و تنوع محصولات،خواهیم توانست وارد بازارهای بزرگتر شویم و با این روش به تیراژ بالاتر در صادرات دست خواهیم یافت.یکی از مزیت های گروه سایپا آمار مطلوب تیراژ تولید محصولات این گروه در سال های اخیر است که در گذشته با توجه به مشکلات متعدد کاهش یافته بود و روند فعلی تولید محصولات باعث افزایش سهم صادرات خواهد شد.
علت افت صادرات در سال‌های اخیر چیست؟
مشکلات اقتصادی، حضور داعش و ناآرامی داخلی و وابستگی اقتصاد بازارهای صادراتی سایپا به نفت از جمله مشکلاتی بود که صادرات را کاهش داد. عمده بازارهای صادراتی سایپا، بازارهای فرصت بوده که حضور داعش در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه، بازارهای سایپا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و همچنین کاهش قیمت نفت باعث کاهش صادرات خودرو به بازارهای آذربایجان و ونزوئلاشده است.
چه راهی برای افزایش صادرات خودرو از کشورمان وجود دارد؟
علاوه بر سایپا و ایران خودرو، خودروسازان دیگری در کشور هستند که صرفا از بازار داخلی بهره می برند ولی عملا در صادرات خودرو هیچگونه نقشی ندارند که ضرورت دارد دولت  به این موضوع ورود کند تا خودروسازانی مانند رنو و سایر خودروسازان خارجی که بهره خوبی از بازار داخلی می برند و همچنین از شبکه گسترده جهانی برخوردارند، ملزم به صادرات خودرو شوند تا سهم صادرات محصولات خودرویی کشور افزایش یابد.
سایپا در الجزایر اقدام به راه‌اندازی خط تولید کرد. وضعیت این خط تولید به چه شکلی است؟
راه اندازی خطوط تولید سایپا در الجزایر از یک سال گذشته آغاز شده است و صادرات به الجزایر براساس سیاست های تشویقی آن کشور در ایجاد خطوط تولید، با تکمیل خط تولید سایپا در این کشور طی دوماه آینده آغاز خواهد شدو پیش بینی می شود که بازار الجزایر فرصت بسیار خوبی برای صادرات محصولات تولیدی گروه سایپا خواهد بود.
صادرات قطعات خودرو توسط خودروسازی‌ها و به خصوص شرکت‌ سایپا چگونه دنبال می‌شود؟
گروه سایپا علاوه بر صادرات خودرو، در بخش صادرات قطعات خودرو نیز به دو صورت فعال است. اول صادرات قطعات یدکی خودرو به کشورهایی که خودرو به آنها صادر می کنیم و دوم صادرات قطعات خودرو به صورت مستقل. قطعاتی که تکنولوژی ساخت آنها در گروه سایپا وجود دارد به کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا و اسپانیا صادر می شوند. به همین سبب امسال در بخش صادرات قطعات خودرو با رشدی معادل ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یافته ایم.به یمن سیاست گذاری ها و تلاش های صورت گرفته در زمینه بازاریابی محصولات، شرکت سایپابه عنوان پرافتخارتری نشرکت خودروسازکشور در زمینه صادرات،تاکنون۸ بارعنوان صادرکننده نمونه و۲ بارعنوان صادرکننده ممتازکشوری را کسب کرده و از سال ۱۳۸۹ تاکنون رتبه اول صادرات خودرو کشور را به خوداختصاص داده است

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.