بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
ظهور پدیده "خبر جعلی" در سایه رشد شبکه های اجتماعی
تحصیلات آکادمیک هنرمند نمی‌سازد
درهم‌تنیدگی به کتابفروشی‌ها رسید
سوداگری از سیاست به فرهنگ سرایت کرده است
صداوسیما و تئاتری که جدی گرفته نمی‌شود
خلق از تئاتر ایران رخ بربسته است
رشد تولید برق؛ آرزویی در دور دست ها
وفاق ملی؛ تقویت کننده اقتدار و انسجام ملی
مدیران دولتی، غاصبان حیات بنگاه های اقتصادی
کد خبر: 32881 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۱۹ - 09:35
قیمت دخترانی که دکور برنامه ها می شوند+عکس

قیمت دخترانی که دکور برنامه ها می شوند+عکس

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما شرکت‌هایی وجود دارند که در آپشن‌هایی که برای برگزاری مراسم‌های شما دارند، از «آدمیزاد» به عنوان دکور و آکسسوار استفاده می‌کنند.

نوآوران آنلاین-تجملگرایی در برگزاری مراسم‌های شادی این روزها به اوج خودش رسیده‌است و هربار مراسم تازه‌ای به سلسله مراسم‌های هرساله خانواده‌ها اضافه می‌شود. هربار خانواده‌ها سعی می‌کنند مراسم باشکوه‌تری برگزار کنند تا پدر و مادر بهتری برای کودک‌شان جلوه کنند. در این بین شرکت‌هایی وجود دارند که خانواده‌ها را در این امر خطیر(!) همراهی می‌کنند. بعد از به وجود آمدن پدیده عجیب «کودکان کار اینستاگرامی» که توسط مادران‌شان به کار گرفته می‌شوند، شاهد برگزاری مراسم‌های تولد عجیب و غریبی از سوی همین مادران هستیم. مراسم‌هایی که گویا برای صفحه اینستاگرام برگزار می‌شود! از جمله پدیده‌های عجیبی که این روزها در جشن‌های پرزرق و برق مادران ولخرج دیده می شود، دختران جوانی است که با گریم‌های خاص، پوشش‌های عجیب و مشابه کارتون‌ها و شخصیت‌های انیمیشن‌های والت دیزنی قرار است به عنوان دکور و آکسسوار در این برنامه‌ها حضور داشته باشند.

حضور پری دریایی در تولد

چندروز پیش عکس های برگزاری مراسم عجیب و غریب تولد یکی از کودکان سلبریتی‌ اینستاگرامی میان شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. این سلبریتی سه ساله که به خاطر تبلیغات بسیار زیاد صفحه‌اش شناخته می شود، در مراسم تولدش از چندین دختر جوان با لباس‌های نامتعارف در نقش پری دریایی استفاده شد که کنار عکس‌های این خردسال سه ساله بنشینند. وضعیت نامناسب و غیرمتعارف پوشش و نحوه نشستن آنها کنار این خردسال واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و حتی عده زیادی این عکس را با عنوان «برده‌داری مدرن» مطرح کردند. نوعی از برده‌داری که شاید شکل و شمایل گذشته را نداشته باشد، اما این شیوه استفاده و به خدمت گرفتن یک انسان تنها در نقش یک دکور، برای بینندگان این تصاویر تلخ و ناخوشایند است.

والت دیزنی به خانه شما می‌آید

گریم‌های دختران جوان به شکل سفیدبرفی، سیندرلا و پرنسس‌های کارتونی هم از پکیج‌های تولد شرکت‌های برگزار کننده است که انتشار عکس‌های حضور آنها در مراسم یکی از سلبریتی‌های خردسال اینستاگرام، بسیار موردتوجه قرار گرفت. پرنسس‌ها با گریم‌ها و لباس‌های مشابه قرار است در دنیای این کودک خردسال نقش بازی کنند. اما چیزی بیشتر از به رخ کشیدن تجمل یک مراسم تولد که قرار است بلافاصله عکس‌هایش در صفحات مجازی پخش شود، از آب در نیامده‌است و پرنسس‌های دروغین هربار قرار است تنها بخش‌های خالی عکس خردسالان و مادرانشان را پرکنند. موضوعی که در بین کامنت‌ها هم به آن اشاره شده‌است:« این همه تجمل و خودنمایی قرار است چه چیزی را ثابت کند؟!»

پرنسس‌های۲۰۰ هزارتومانی

سراغ چندی از این شرکت‌های برگزار کننده رفتیم تا از چند و چون این ماجرا با خبر شویم. در یکی از این موارد یکی از همین شرکت‌های برگزاری مراسم به ما گفت که بسته به تم‌های انتخابی، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود و این بازه قیمت بین یک و نیم میلیون تا ۶ میلیون تغییر می کند و استفاده از پری‌های دریایی به عنوان دکور مراسم نیز روی خدمات خواهد بود. دیگر شرکت برگزاری تولد که از پرنسس‌های والت دیزنی استفاده می‌کند، درباره هزینه به ما گفت:«حضور پرنسس‌ها به عنوان یک سوپرایز در مراسم است که قیمت آن برای یک ساعت ۲۰۰‌هزارتومان است و اگر به تعداد استفاده شود به ۱۵۰‌هزارتومان می‌رسد که جدای از خدمات دیگری مانند موزیک، طراحی میز و دکور خانه، کیک و بادکنک‌هاست.»

مادرانه‌های اینستاگرامی خطرناک می‌شود

نکته انحرافی این تولدهای اینستاگرامی برای مخاطبی که بلافاصله جذب ایده‌های سلبریتی‌ها می‌شود این است که، باتوجه به تعداد بالای دنبال کنندگان، بسیاری از خدمات برای این اینستاگرامرها رایگان و با تخفیفات ویژه‌است و در ازای این تخفیفات ویژه، آنها باید از تمام جزییات مراسم‌شان عکس بگذارند. در واقع آنها این مراسم‌ها را با این جلال و شکوه برای مخاطبانشان می‌گیرند تا آنها را جذب شرکت‌هایی کنند که تبلیغاتشان را انجام می‌دهند. پس هیچ بعید نیست شرکت‌ها برای پایه گذاری بدعت‌های عجیب و غریب خود اول دست به دامان اینستاگرامرها شوند تا با کمک آنها بدعت‌های جدید را جا بیندازند و از آنها بخواهند با این بدعت ها مثل یک موضوع ساده برخورد کنند. بدعت‌هایی که روز به روز و آرام آرام از دل این صفحات مجازی بیرون می‌آیند و میان مادران ساده انگاری نفوذ می کنند که تنها می‌خواهند برای بچه‌هایشان مادران بهتری باشند.

اما آنچه خطرناک است، الگو شدن این سبک مادری و فرزند داری برای مردم است و متاسفانه حالا نگاه تعداد زیادی از اقشار  جامعه به این مادران، مادرانی موفق و الگوست؛ طوری که حتی سوالات مشاوره‌ای خود را نیز از این مادران می‌پرسند. در حالی که این مادران پیش از آنکه برای فرزندشان مادری کنند، برای صفحات اینستاگرامشان حکم مادر را دارند تا بتوانند با جذب مخاطب بیشتر از طریق تبلیغ توسط کودکانشان، کسب درآمد کنند.

کانال تلگرام

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
تو فیلم مدرن فمیلی دیدن یاد گرفتن، آخه هر چیزو باید تقلید کرد؟

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.