بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
ظهور پدیده "خبر جعلی" در سایه رشد شبکه های اجتماعی
تحصیلات آکادمیک هنرمند نمی‌سازد
درهم‌تنیدگی به کتابفروشی‌ها رسید
سوداگری از سیاست به فرهنگ سرایت کرده است
صداوسیما و تئاتری که جدی گرفته نمی‌شود
خلق از تئاتر ایران رخ بربسته است
رشد تولید برق؛ آرزویی در دور دست ها
وفاق ملی؛ تقویت کننده اقتدار و انسجام ملی
مدیران دولتی، غاصبان حیات بنگاه های اقتصادی
ذکر احوالات دونالد ترامپ
کد خبر: 125937 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - 08:37
آقایان چه رنگ مویی را برای همسرانشان می پسندند؟

آقایان چه رنگ مویی را برای همسرانشان می پسندند؟

رنگ مو یکی از مسائلی است که بانوان اغلب تمرکز زیادی بر آن دارند و حتی در زندگی مشترکشان هم تاثیر گذار خواهد بود.

نوآوران آنلاین-انسان‌ها بر روی کره زمین از نژاد‌های مختلف هستند و این سبب تفاوت در رنگ مو، چشم، بلندی یا کوتاهی قد و مواردی از این دست می‌شود.

 
تا چند دهه پیش در دنیا تفاوت چندانی بین رنگ موی بانوان نبود و رنگ طلایی بر قهوه‌ای ترجیح نداشت، اما یکی ازهنرپیشه‌های زن هالیوودی با رواج دادن اندیشه زیبایی زن با رنگ موی طلایی سبب دگرگونی طرز تفکر جهانی درباره رنگ موی بانوان شد.
 
امروزه بسیاری از بانوان که نژاد اروپایی ندارند برای به دست آوردن جذابیت، شهرت و حتی پیداکردن همسر مورد علاقه خود رنگ مو‌های خود را دگرگون و طلایی می‌کنند.
 
استفاده از مواد شیمیایی برای طلایی کردن موها، سبب آسیب شدید به این تارهای حساس و بروز مشکلاتی چون ریزش مو، طاسی و سوختگی ساقه مو‌ها می‌شود.
 
آمار مراجعه بانوان به پزشکان متخصص پوست و مو در دهه‌های اخیر رشد فراوانی داشته است و یکی از دلایل آن تمایل شدید بانوان به طلایی کردن موهایشان است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند با وجود آنکه بانوان با موی طلایی بیشتر مورد توجه آقایان قرار می‌گیرند، اما مردان تمایل بیشتری به ازدواج با زنانی با موی قهوه‌ای و تیره دارند.
 
پژوهش‌ها نشان می‌دهند مردان زنان موطلایی را سالم و پرانرژی می‌دانند، اما زنان با موی قهوه‌ای و تیره توانایی بیشتری برای به عهده گرفتن مسئولیت خانواده و تربیت فرزندان دارند.
 
همزمان با افزایش سن رنگ مو‌ها دگرگون می‌شود و زنان با موی طلایی و روشن جوان‌تر از زنان با موی قهوه‌ای وتیره به نظر می‌رسند، اما از نظرعلمی تفاوت سلامت بین این دو گروه وجود ندارد و حفظ سلامت به عامل هایی چون تغذیه، ورزش، سبک زندگی سالم و مواردی از این دست بستگی دارد.
 
کارشناسان رشته روانشناسی دانشگاه آگسبورگ درمینه سوتای آمریکا این نتیجه‌ها را با بررسی برروی ۱۱۰ مرد و نشان دادن تصاویر بانوان با رنگ مو‌های طلایی و تیره به دست آورده اند.
 
مردان با وجود زیبا دانستن موی طلایی، زنان باموی قهوه‌ای را دارای توانایی بالقوه تشکیل خانواده دانسته اند.
 
داوطلبان مرد بیشتر تمایل به آشنایی سطحی با بانوان موطلایی داشته اند و آن‌ها را جسور و جذاب معرفی کرده اند، اما برای انتخاب شریک آینده زندگی بانوان موقهوه‌ای را انتخاب کرده اند.
 
کارشناسان با توجه به رواج شدید شیوه‌های مد وزیبایی‌های پراغراق با کمک جراحی و روش‌های نوظهور و حضور فعال چهره‌های مشهورهنری در رسانه‌های جمعی جهانی که مو‌های آن‌ها به طور طبیعی یا با استفاده از رنگ‌های شیمیایی طلایی شده است اعلام کرده اند که امکان دارد نظر مردان در دهه‌های آینده دگرگون شود، زیرا تبلیغات درباره زیبا بودن موی طلایی به نسبت موی قهوه‌ای به شدت رواج یافته است.
 
نتیجه این پژوهش در نشریه روانشناسی اجتماعی (the Journal of Social Psychology) به چاپ رسیده است.
کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.