نوآوران آنلاین-
علی امام صبح امروز در حاشیه بازدید شهردار تهران از خطوط 6 و 7 مترو با بیان اینکه خط 7 به طول 27 کیلومتر و 22 ایستگاه است، گفت: 20 کیلومتر از این خط با 8 ایستگاه در خردادماه افتتاح شد که به دلیل مشکلات متعددی که داشت در آبانماه بهرهبرداری از آن متوقف شد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه براساس یک برنامه شش ماهه در نظر داریم تا در اردیبهشتماه از این خط به طول 20 کیلومتر و با 8 ایستگاه بهرهبرداری کنیم، ادامه داد: تا سال آینده بهرهبرداری از کل خط 7 انجام میگیرد.
مدیرعامل شرکت مترو در پاسخ به این سوال که آیا نمیشد بدون توقف خط 7، بهرهبرداری ادامه داشته باشد، گفت: این خط از لحاظ تجهیزات، هواکش، هواساز ایستگاهها و هواکشهای میان تونلی دچار مشکلاتی بود به گونهای که برخی زمینهها برای ایجاد هواکش میان تونلی خریداری نشده بود.
امام با بیان اینکه جلسات فشرده با پیمانکاران برای نصب تجهیزات و تکمیل اشکالات خط 7 انجام شد، تصریح کرد: در بازدیدی که صبح امروز شهردار تهران به همراه مدیرعامل بانک شهر داشت، قرار شد که همکاریهای لازم در خصوص تامین منابع مالی انجام گیرد.
مدیرعامل شرکت مترو در مورد خط 6 نیز با بیان اینکه عملیات ساختمانی این خط تا 90 درصد پیشرفت داشته است، گفت: البته در بحث تجهیزات عقبماندگی شاهد هستیم چراکه کمتر از 10 درصد تجهیزات خریداری شده است.
امام با بیان اینکه فاز اول خط 6 تا شهریور 97 افتتاح میشود، ادامه داد: در فاز اول 10 کیلومتر از خط 6 مترو با مبداء ایستگاه دولت آباد با 4 ایستگاه فعال میشود.
وی با بیان اینکه سال گذشته توسعه نیمه جنوبی خط 6 از دولتآباد تا حرم عبدالعظیم حسنی نیز در دستور کار قرار گرفت، گفت: برای افتتاح فاز اول خط 6 به طول 10 کیلومتر 350 میلیارد تومان اعتبار لازم است که در مجموع برای افتتاح کل خط 6، 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت مترو همچنین درخصوص شائبه تبلیغاتی بودن افتتاح خط 7 گفت: اینکه خط 7 مترو با چه هدفی و نیتی افتتاح شده را باید از مدیران قبلی بپرسید اما افتتاح این خط ریسک بالایی داشت که آن مدیران قبلی پذیرفتهاند.