بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/08/30
شماره 2590 - تاریخ 1403/08/30
آخرین اخبار
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
ظهور پدیده "خبر جعلی" در سایه رشد شبکه های اجتماعی
تحصیلات آکادمیک هنرمند نمی‌سازد
درهم‌تنیدگی به کتابفروشی‌ها رسید
سوداگری از سیاست به فرهنگ سرایت کرده است
صداوسیما و تئاتری که جدی گرفته نمی‌شود
خلق از تئاتر ایران رخ بربسته است
رشد تولید برق؛ آرزویی در دور دست ها
وفاق ملی؛ تقویت کننده اقتدار و انسجام ملی
مدیران دولتی، غاصبان حیات بنگاه های اقتصادی
ذکر احوالات دونالد ترامپ
ذکر مولانا محمد جواد ظریف!
نشست تخصصی«نغمه و سخن» در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود
امنیت شغلی مهم‌ترین مطالبه تئاتری‌ها
عینیت اجتماعی (۳)
“آشفتگی” یا “فروپاشی” اجتماعی
کد خبر: 154642 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ - 14:08
 دورهمی با خواننده های دهه هفتادی

دورهمی با خواننده های دهه هفتادی

رهام هادیان و امیر مقاره، خوانندگان گروه موسیقی «ماکان بند» مهمان شب گذشته برنامه دورهمی در شبکه نسیم بودند.

نوآوران آنلاین- مهران مدیری شب گذشته در برنامه «دورهمی» با میزبانی از گروه «ماکان بند» درباره موضوع سن سال صحبت کرد.

مدیری ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه جمعیت حضار در استودیو اکثرا زیر سی سال سن دارند، درباره جوانی و درجه بندی سن گفت و به ۴۰ سالگی که رسید بیان کرد: بلاتکلیف ترین سن ۴۰ سالگی است که نمی دانیم جزو پیری محسوب می شود و یا جوانی.

وی با اشاره به دهه های سنی گفت: شاید باور کردنی نباشد، اما بچه های دهه ۸۰ خیلی زود از آنچه فکر می کردیم وارد جامعه شدند؛ چرا که از ابتدا همه در فضای مجازی همه اتفاقات را تجربه کردند. در واقع امروز جنس رابطه والدین و بچه ها هم عوض شده است.

پس از آن، به دعوت مدیری گروه ماکان بند با اجرای اولین قطعه وارد صحنه شدند و از همان ابتدا با توجه به موضوع برنامه؛ سن خود را در اول گفتگو بیان کردند.

رهام هادیان و امیر مقاره هر دو از خوانندگان و آهنگساز گروه ماکان بند از بچه های نسل ۷۰ هستند و توانستند با شروع فعالیت های خود در طی یک سال موفقیت و محبوبیت بسیاری کسب کنند.

هادیان در ابتدا با اشاره به اینکه متولد سال ۱۳۷۰ است، درخصوص همکاری خود با گروه گفت: سال ها بود که به صورت تک قطعه کار موسیقی می کردم، اما با شرکت در یک فراخوان با آقای خسروی آشنا شدم و به گروه ماکان بند رسیدم‌.

مقاره در ادامه بیان کرد: من هم مثل رهام یک قطعه آهنگ برای آقای خسروی فرستادم و این اتفاق شیرین رقم خورد.

هادیان با اشاره به تعدد بالای اجرای کنسرت های موسیقی گفت: من پیش از اینکه وارد حرفه موسیقی شوم، کارهای مختلفی مانند تکنسین، دستیار داروخانه و آزمایشگاه و ... انجام دادم، اما همیشه به پدرم می گفتم دلم می خواهد یک شب پولدار شوم و خدا را شکر الان راضی هستم.

مقاره افزود: من هم پیش از فعالیت موسیقی، در پیک موتوری کار می کردم. وقتی گیتار می زدم و یا می خواندم، مسخره ام می کردند و کسی به من اهمیت نمی داد. من هم بر حسب لجبازی موسیقی را انتخاب کردم و دنبال علاقه ام رفتم.

وی درباره نام گذاری گروه اظهار کرد: برای کارهای دارای مجوز در وزارت ارشاد باید عنوانی را انتخاب می کردیم و به خاطر اینکه شروع کار با ما یک تجربه شجاعانه و ریسک بزرگ بود، اسم گروه را «ماکان» گذاشتیم.

هادیان در باره آینده گروه گفت: در این یک سال همه چیز خیلی ناباورانه و خیلی خوب پیشرفت کرد. من به یکسال فکر نمی کنم و هدفم تصمیم گیری برای ماندگاری گروه است.

مقاره در ادامه با اشاره به استقبال بی نظیر مردم استان های دیگر گفت: این همه اجراهای زنده را اول مدیون خداوند و بعد حمایت های مردم هستیم.

مدیری به قطعه «هر بار این درو» اشاره کرد و هادیان افزود: برای این قطعه مدت ها بود که کار نکرده بودیم و همه اعضای گروه کلافه بودند. من پیش از این آهنگ و شعر این قطعه را داشتم و براساس حرف پدرم که همیشه به من و برادرم گوشزد می کند درب را آرام ببندیم، ترانه آهنگ را تغییر دادم و کار جدید شروع شد!

وی ادامه داد: من همین آهنگ را دو سال پیش ساختم و دوباره با یکسری تغییرات پخش شد. بعضی ها گفتند کار کاور شده است. اما همین فردی هم که گفت کار ما کپی است، در صفحه شخصی خود کار ما را تبلیغ کرده بود.

مقاره افزود: همه خوانندگان خوب هستند و در واقع هر کس که مردم او را قبول داشته باشند و گوش کنند‌، خوب است.

وی در پاسخ به سوال مدیری درباره اصطلاح «آهنگ تو ماشینی» گفت: برای ساخت قطعات تمام سعی خودم را می کنم که مکث هایی گذاشته شود تا مردم هم بتوانند با ما همراه شوند.

مقاره ادامه داد: رهام و اعضای گروه خیلی خیلی برای ساخت کار زحمت می کشند. برای آهنگ «هر بار این درو» خیلی ها هم گفتند این قطعه کاور شده است و یا اینکه من و رهام بچه پولدار هستیم که یک شب به موسیقی رسیدیم. واقعا این طور نیست و هدف من و رهام در وهله اول کمک به خانواده هایمان است.

هادیان در پایان دو تابلو از آثار نقاشی خودش را به موزه دورهمی اهدا کرد و مقاره اولین گیتار خود را با موزه بخشید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.