بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/08/30
شماره 2590 - تاریخ 1403/08/30
آخرین اخبار
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
ظهور پدیده "خبر جعلی" در سایه رشد شبکه های اجتماعی
تحصیلات آکادمیک هنرمند نمی‌سازد
درهم‌تنیدگی به کتابفروشی‌ها رسید
سوداگری از سیاست به فرهنگ سرایت کرده است
صداوسیما و تئاتری که جدی گرفته نمی‌شود
خلق از تئاتر ایران رخ بربسته است
رشد تولید برق؛ آرزویی در دور دست ها
وفاق ملی؛ تقویت کننده اقتدار و انسجام ملی
مدیران دولتی، غاصبان حیات بنگاه های اقتصادی
ذکر احوالات دونالد ترامپ
ذکر مولانا محمد جواد ظریف!
نشست تخصصی«نغمه و سخن» در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود
امنیت شغلی مهم‌ترین مطالبه تئاتری‌ها
عینیت اجتماعی (۳)
“آشفتگی” یا “فروپاشی” اجتماعی
کد خبر: 166389 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - 18:03
آزمایش ترن شناور با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت در چین

آزمایش ترن شناور با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت در چین

محققان به این نکته اشاره دارند که چین در مسیر افزودن ناوگان جدید ترن‌های "سوپر مگلو" به شبکه ریلی خود است.

نوآوران آنلاین-چین در سراسر جهان به خاطر شبکه ریلی قابل توجه و ترن‌های فوق‌العاده سریع شناخته می‌شود. محققان اخیرا تایید کرده‌اند که یک ترن "سوپر مگلو"(Super Maglev) در حال آزمایش و آماده به کار است.

انتظار می‌رود این ترن پس از تکمیل، با سرعت تا 1000 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

ترن‌های "مَگلِو" یا "ماگلو" گونه‌ای از ترن‌ها هستند که به طور شناور در هوا در فاصله کمی از ریل قرار دارند و بدون دریافت مقاومت زیادی از محیط می‌توانند با سرعت‌های بسیار زیاد به پیش بروند.

این ترن‌ها برای حرکت خود از نیروی الکترومغناطیسی بهره می‌گیرند و مگلوها به صورت نظری می‌توانند به سرعت‌هایی فراتر از سرعت جت دست یابند.

نام مگلو از ترکیب دو واژه انگلیسی "مغناطیسی"(Magnetic) و "شناوری"(levitation) تشکیل شده است.

سیستم ریلی با سرعت بالا در چین در دهه‌های اخیر یکی از شاهکارهای برجسته مهندسی شهری این کشور است. شبکه راه‌آهن مسافربری چین می‌تواند بین 250 تا 350 کیلومتر در ساعت حرکت کند و 29 استان از 33 استان این کشور را پوشش می‌دهد.

طبق گفته پروفسور "دنگ زیگانگ" و گروه وی از دانشگاه جنوب غرب "جیائوتونگ"، یک نمونه اولیه از این ترن برای آزمایش آماده است. وی به تلویزیون مرکزی چین و دیگر رسانه‌ها گفت که این ترن دو فناوری منحصر به فرد دارد؛ انتقال مگلو و لوله خلا.

وی افزود: مگلو اصطکاک چرخ با ریل را عملا غیرممکن می‌کند، در حالی که لوله خلاء اصطکاک هوا را حذف می‌کند و اگر لوله خلاء آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که با فناوری هایپرلوپ بسیار نزدیک است.

پروفسور "دنگ" در اوایل ژوئیه 2014 کارهای اولیه خود را منتشر کرد.

با استفاده از اطلاعات و ایده‌های منتشر شده توسط "دنگ" در سال 2014، تیم فشار هوا را کاهش داده و به 2.9 سانتی‌بار (2.9 کیلوپاسکال) رسانده است. متخصصان می‌گویند این به طور قابل توجهی پایین‌تر از فشار استاندارد اتمسفر 101 کیلوپاسکال است.

اگر این ترن عملیاتی شود، با سرعت هایپرلوپ "الون ماسک" برابری خواهد کرد. هایپرلوپ وی در حال حاضر می‌تواند به سرعت بیش از 1000 کیلومتر در ساعت برسد.

با این حال، این تکنولوژی توسط همه به خوبی پذیرفته نشده است. به گفته کارشناسان راه‌آهن و متخصصان، مشکلات فنی و ملاحظات ایمنی در هایپرلوپ به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

یکی از کارشناسان می‌گوید: ترن باید هر زمان که لازم باشد، بتواند متوقف شود. با استفاده از مقاومت هوا می‌توان آن را در هوای آزاد متوقف کرد، اما آیا می‌توان آن را در یک لوله خلاء که در آن هیچ مقاومتی وجود ندارد، متوقف کرد؟ ضمن این که اگر لوله شکسته شود و هوا وارد سیستم شود، می‌تواند یک مشکل دیگر باشد.

از لحاظ فناوری مگلو، ترن ژاپنی هنوز رکورد جهانی را در اختیار دارد. این ترن در سال 2016 در یک مسیر آزمایشی به سرعت 603 کیلومتر در ساعت رسید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.