بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/08/30
شماره 2590 - تاریخ 1403/08/30
آخرین اخبار
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
ظهور پدیده "خبر جعلی" در سایه رشد شبکه های اجتماعی
تحصیلات آکادمیک هنرمند نمی‌سازد
درهم‌تنیدگی به کتابفروشی‌ها رسید
سوداگری از سیاست به فرهنگ سرایت کرده است
صداوسیما و تئاتری که جدی گرفته نمی‌شود
خلق از تئاتر ایران رخ بربسته است
رشد تولید برق؛ آرزویی در دور دست ها
وفاق ملی؛ تقویت کننده اقتدار و انسجام ملی
مدیران دولتی، غاصبان حیات بنگاه های اقتصادی
ذکر احوالات دونالد ترامپ
ذکر مولانا محمد جواد ظریف!
نشست تخصصی«نغمه و سخن» در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود
امنیت شغلی مهم‌ترین مطالبه تئاتری‌ها
عینیت اجتماعی (۳)
“آشفتگی” یا “فروپاشی” اجتماعی
کد خبر: 584874 | تاریخ : ۱۴۰۳/۸/۱۳ - 20:27

نوآوران آنلایننمایش‌هایی که تبلیغات خوبی دارند چه خوب باشند چه بد، پرمخاطب می‌شوند اما گروه‌هایی که بودجه‌ای برای تبلیغات ندارند و نمی‌توانند در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغ با قدرت وارد شوند،حتی اگر نمایش‌های باارزشی هم روی صحنه ببرند در زمینه جذب مخاطب ناکام می‌مانند. متاسفانه تلویزیون هیچ برنامه‌ای در زمینه تئاتر تولید و پخش نمی‌کند. ازاین‌رو گروه‌های تئاتری که موفق می‌شوند تهیه‌کننده پیدا کنند، برای جذب مخاطب به استفاده از چهره‌های سینمایی روی می‌آورند.

در مجموع استقبال مردم از تئاتر خوب نیست چرا که هم سالن‌های تئاتر تنها در مرکز شهر هستند و دسترسی مردم به آن‌ها دشوار است و هم اطلاع‌رسانی مناسبی درباره برنامه‌های تئاتر نمی‌شود. تماشاگر نمی‌داند پس از طی‌کردن این مسیر طولانی برای رسیدن به سالن تئاتر،با چه نوع نمایشی روبه‌رو می‌شوند چراکه اهالی تئاتر چندان در نزد مردم شناخته شده نیستند از همین رو به دلیل شناخته شده بودن کارگردانان سینما مردم رفتن به سینما را به تئاتر دیدن ترجیح می‌دهند.

حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر فقط سالن را پر می‌کند و هیچ نقشی در اعتلای تئاتر ما ندارند. تنها بازیگرانی که از تئاتر فعالیت‌های خود را آغاز کرده اند و به سینما رفته اند در حوزه تئاتر بازی قابل قبول ارائه می‌دهند. معضل ما این است که بازیگری که تنها در چند نمایش به عنوان بازیگر حضور داشته است تصمیم می‌گیرد کارگردان تئاتر شود و با چهره‌های صرفا سینمایی در تالار وحدت نمایشش را روی صحنه می‌برد! تعدادی تماشاگر برای دیدن این چهره‌ها به سالن می‌آیند و برای آن‌ها مهم نیست که چه نمایشی و یا چه بازی‌ای را ببینند. صرفا تماشای بازیگران چهره از نزدیک و در نهایت امضا گرفتن از آن‌ها این قسم از تماشاگران تئاتر را راضی می‌کند اما برای مخاطب اصلی تئاتر دیدن چنین نمایشی دلزدگی به وجود می‌آورد و در نهایت حداقل برای مدتی از تماشای تئاتر منصرف می‌شود.

 

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.