بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/08/30
شماره 2590 - تاریخ 1403/08/30
آخرین اخبار
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
ظهور پدیده "خبر جعلی" در سایه رشد شبکه های اجتماعی
تحصیلات آکادمیک هنرمند نمی‌سازد
درهم‌تنیدگی به کتابفروشی‌ها رسید
سوداگری از سیاست به فرهنگ سرایت کرده است
صداوسیما و تئاتری که جدی گرفته نمی‌شود
خلق از تئاتر ایران رخ بربسته است
رشد تولید برق؛ آرزویی در دور دست ها
وفاق ملی؛ تقویت کننده اقتدار و انسجام ملی
مدیران دولتی، غاصبان حیات بنگاه های اقتصادی
ذکر احوالات دونالد ترامپ
ذکر مولانا محمد جواد ظریف!
نشست تخصصی«نغمه و سخن» در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود
امنیت شغلی مهم‌ترین مطالبه تئاتری‌ها
عینیت اجتماعی (۳)
کد خبر: 156077 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - 15:22
دعوت‌نامه فرانسه برای ایرانی‌ها

دعوت‌نامه فرانسه برای ایرانی‌ها

رئیس موزه لوور می‌گوید: اینکه "لوور" آمده و خود را در موزه ملی ایران معرفی می‌کند یعنی دارد از مخاطب ایرانی دعوت می‌کند بیاید و خود لوور را ببیند.

نوآوران آنلاین-ژان لوک مارتینس در حاشیه بازدید خبرنگاران از موزه لوور در تهران در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی بین کشورها چه میزان به بهبود روابط سیاسی دو کشور کمک می‌کند، می‌گوید: در وهله اول برای ایجاد ارتباط باید همدیگر را بشناسیم. با تاریخ و تمدن یکدیگر آشنا شویم و خودمان را معرفی کنیم.

او ادامه می‌دهد: اینکه لوور آمده و خود را معرفی می‌کند یعنی از مخاطب ایرانی دعوت می‌کند که بیاید و لوور را ببیند. این کار برای شناخت بیشتر و قدم اول مهم‌ترین اتفاق است.

رئیس موزه لوور با بیان این که همکاری جدیدی بین موزه لوور و موزه ملی ایران شکل گرفته است، بیان می کند: اولین شرط ادب حضور مسئولان دو موزه است. این دوره نمایشگاه‌ها در مرحله بعدی به لوور می‌رود با نمایشگاهی از آثار ایرانی در لانس در موزه لور مدرن.

او در پاسخ به این پرسش که آیا از اکنون برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های بعدی از سوی دو موزه لوور و موزه ملی ایران انجام شده است یا خیر؟ با اشاره به برگزاری نمایشگاهی که فروردین 97 از 22 اثر ایرانی در موزه لانس «لوور مدرن» برگزار می‌شود، می‌گوید: اجازه دهید لذت فعلی این نمایشگاه را ببینیم و برای برگزاری آن تبریک بگوییم پس از آن به برگزاری نمایشگاه‌های بعدی هم فکر می‌کنیم.

وی همچنین درباره احتمالات بعدی برای نمایش آثار ایرانی موجود در موزه لوور در ایران توضیح می‌دهد: نمایشگاه کنونی گزینشی از بهترین آثار از همه دوره‌ها و مجموعه آثار آنجاست. بنابراین یک چیز بسیار اهمیت دارد، اگر این نمایشگاه با موفقیت و استقبال مواجه شود بنابراین سراغ برگزاری نمایشگاه‌های تکنیکی‌تر می‌رویم و آن از حالت کلی درمی‌آید.

رییس موزه لوور بیان می کند: اینجا یک مجموعه کلی از هنر مصر و آثار دیگر کشورها از بخش‌های مختلف لوور به نمایش درآمده است. باید ببینیم مخاطب ایرانی دوست دارد کدام بخش را با جزئیات بیشتر و مفصل‌تر ببیند.

او در پاسخ به این پرسش که گزینش آثار ارائه شده در نمایشگاه موزه لوور در ایران بر چه اساس انجام شده است، می‌گوید: تصمیم گرفتند برای اشیاء یک داستان تعریف کنند؛ در بخش اول آثاری بودند که از شاهان فرانسه در دوره‌های گذشته به نمایش درآمد. در واقع آثاری که از پادشاهان فرانسه کلکسیون می‌کردند و سپس تصمیم گرفته شد که کلکسیون‌های نفیس‌تری از نقاط دیگر دنیا جمع‌آوری شود. بخش بعدی نمایشگاه مربوط به قرن 19 و بخش بعدی نیز به قرون وسطی تعلق گرفت.

او اضافه می کند: بخش پایانی نیز بخش معاصر موزه لوور است که ارتباط موزه با هنر معاصر و هنرمندانی که هنوز در قید حیات هستند را نشان می‌دهد.

مارتینس تأکید می‌کند: اکنون به صورت اجمالی توانسته‌ایم یک برداشت از هنر، فرهنگ و تمدن و تمام ادوار مختلف داشته باشیم.

رئیس موزه لوور برگزاری بخش آخر موزه را مانند نمایشگاه عکس آثار عباس کیارستمی دانست که ارتباط لوور با هنر معاصر را به خوبی نشان می‌دهد و تأکید کرد: بنابراین از هر چیزی برای مخاطب ایرانی گلچین کرده‌ایم. مجسمه، نقاشی و تابلوهای عکاسی در کنار یکدیگر می‌توانند یک هدف اجمالی از موزه لوور برای مخاطب ایرانی داشته باشند.
 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.